Canals

La quadratura del cercle

La tercera generació del Fiat Panda manté intactes els valors essencials del model original però ha crescut de mides, se'ns mostra més atractiu i tot ell és molt més del que era fins ara

El Fiat Panda és un dels uti­li­ta­ris que per a molta gent merei­xen la con­si­de­ració d'entra­nya­bles. Un cotxe que des del pri­mer moment –i ens remun­tem a l'any 1980– va con­jun­tar sen­zi­llesa, soli­desa i fun­ci­o­na­li­tat. Valors que va man­te­nir la segona gene­ració (2003) i que inter­pre­tats en clau dels temps actu­als con­ti­nuen ben pre­sents en la ter­cera, arri­bada recent­ment al mer­cat. El nou Panda és 11 centímetres més llarg i també n'ha cres­cut 6 en amplada i 3 en altura. Els vidres tenen més superfície, està més ben inso­no­rit­zat, els seients han estat redis­se­nyats, les cinc pla­ces inte­ri­ors –pocs cot­xes d'aquest seg­ment les tenen– són més àmplies i el male­ter ha gua­nyat capa­ci­tat (fins a 260 litres) i como­di­tat d'accés. I amb el seient davan­ter aba­ti­ble (opci­o­nal) s'hi poden tras­lla­dar objec­tes de fins a dos metres de llar­gada.

Cons­truïda en un 60% amb acer d'alta resistència, la car­ros­se­ria del nou Fiat Panda ha gua­nyat un 5% de rigi­desa tor­si­o­nal i pre­senta un dis­seny en què es poden comp­tar amb els dits d'una mà els ele­ments cir­cu­lars: rodes, cèrcol de l'escut de la marca i llums de boira. La resta són majo­ritària­ment qua­drats arro­do­nits, forma que també domina entre els ele­ments de l'inte­rior, inclòs el volant, tal­ment com si es tractés d'evo­car la qua­dra­tura del cer­cle.

En l'apar­tat tec­nològic, des­ta­quen les bai­xes quan­ti­tats de con­sum i emis­si­ons del motor de gaso­lina Twin Air de dos cilin­dres i sobre­a­li­men­tat per turbo i del tur­bodièsel d'última gene­ració Mul­ti­jet II, tots dos amb Start/Stop de sèrie. Amb aquests motors i la supe­rior rigi­desa i amplada d'eixos, el Panda no només és un gran cotxe urbà de tacte més fi que mai, sinó que també es defensa més bé en car­re­tera: el balan­ceig ha bai­xat un 35% i fil­tra millor les vibra­ci­ons del pavi­ment.

El nou Panda es ven amb aca­bats Pop (només per al motor 1.2) i Lounge –per­met mol­tes pos­si­bi­li­tats de per­so­na­lit­zació– i bones ofer­tes pro­mo­ci­o­nals fins a final de març. De sèrie porta con­trol d'esta­bi­li­tat, sis air­bags, llums de dia i ajuda en arren­cada en pujada. Opci­o­nal­ment hi ha dife­rents packs (500 euros cadas­cun) que per­me­ten dis­po­sar d'ele­ments com ara fre­nada automàtica per sota dels 30 km/h i nave­ga­dor Tom Tom 2 Live. La gamma del nou Panda s'incre­men­tarà al mes de juny amb la versió amb canvi Dua­lo­gic i al setem­bre amb la 4x4 i els motors amb gas com a com­bus­ti­ble.

MOTORS DE GASOLINA: 0.9 Twin Air.
875 cc. 85 CV i 145 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 99 g/km.
1.2 Fire.
1.242 cc. 69 CV i 102 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.3 Multijet.
1.248 cc. 75 CV i 190 Nm. Consum mitjà: 3,9 l/100 km. CO2: 104 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,653/1,643/1,551 m.
PREU:
De 9.900 euros (1.2 Pop) a 13.900 euros (1.3 Multijet), sense incloure els descomptes promocionals.
WEB:

Funcionalitat

En el nou Panda tot està pensat perquè sigui com més funcional millor. En tenim una bona mostra amb la funció City de la direcció –ideal en maniobres d'aparcament–, el navegador extraïble i de mida petita, el curiós fre de mà en forma de rectangle arrodonit que no només s'adiu amb la línia de disseny sinó que també és pràctic d'utilitzar i estalvia espai, o el tap del dipòsit de combustible que s'obre simultàniament amb la tapa externa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.