Canals

Ferrari torna a meravellar

Fins i tot amb el nom ja desprèn una certa màgia, F12 Ber­li­netta. I no diguem del seu aspecte, abso­lu­ta­ment sublim i obra con­junta del Cen­tre d'estil de Fer­rari i Pinin­fa­rina. Amb aquest cotxe que el mes pas­sat va ser una de les estre­lles del Saló de Gine­bra, la marca ita­li­ana estrena una gene­ració de models amb motor V12, en aquest cas de 6.262 cc i 740 CV, xifra que posi­ci­ona l'F12 Ber­li­netta com el Fer­rari de sèrie més potent de la història. Sí, potent, i també capaç d'acce­le­rar de 0 a 100 km/h en només 3,1 segons però també aus­ter en el con­sum, amb una mit­jana ofi­cial de 15 litres de gaso­lina cada 100 km, la qual cosa repre­senta un 30% menys que el del Fer­rari 599, del qual aquest és el suc­ces­sor natu­ral. Amb 4,6 metres de llar­gada, és més com­pacte, més lleu­ger i també més rígid que aquell, resul­tat de la com­bi­nació de diver­sos tipus d'ali­at­ges en la cons­trucció de la seva estruc­tura, alguns dels quals uti­lit­zats per pri­mera vegada en el món de l'automòbil.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.