Canals

línia de préstec pública

Nova estratègia per a la marca turística

El sector aviat tindrà el full de ruta adequat per alinear les polítiques públiques amb les accions de la iniciativa privada per reforçar la indústria i la marca Catalunya

El pla estratègic de turisme de Catalunya estableix les fites

El sec­tor turístic està a les por­tes de tenir un full de ruta que ali­nearà les polítiques públi­ques i con­cer­tarà les acci­ons de la ini­ci­a­tiva pri­vada en l'objec­tiu comú de reforçar la indústria i la marca Cata­lu­nya en un con­text de com­petència crei­xent i amb la mirada fixada a l'any 2020. Els tre­balls finals del pla de turisme de Cata­lu­nya (2012-2020), que serà l'eina que deter­mi­narà la política turística de tota l'admi­nis­tració –i no només de la direc­ta­ment impli­cada–, estan pen­dents d'apro­vació del govern.

El pla consta de dos docu­ments bàsics: el pla estratègic de turisme de Cata­lu­nya i el pla de màrque­ting turístic. El pri­mer esta­bleix les fites i les direc­trius per ori­en­tar el sec­tor, i el segon és l'ins­tru­ment de comu­ni­cació de tota estratègia de marca turística, però que Cata­lu­nya no ha tin­gut fins ara. La direc­tora gene­ral de Turisme, Marian Muro, subrat­lla com una de les prin­ci­pals vir­tuts d'aquest cos nor­ma­tiu la seva capa­ci­tat d'adap­tar-se als can­vis que hi pugui haver en els pròxims anys.

A més, el docu­ment recolza en tres eines d'orde­nació, estruc­tu­ració i vin­cu­lació efec­tiva de polítiques, pro­jec­tes i ini­ci­a­ti­ves turísti­ques de Cata­lu­nya: el pacte naci­o­nal per al turisme, l'actu­a­lit­zació de la llei de turisme i el pla ter­ri­to­rial sec­to­rial. Un cop el govern doni el vis­ti­plau del pla, ja es podrà pro­ce­dir a fer efec­tiva la par­ti­ci­pació dels agents públics i pri­vats del sec­tor turístic, que en alguns casos ja ha començat, per exem­ple, en el si de l'Agència Cata­lana de Turisme, un con­sorci públic i pri­vat.

Cata­lu­nya és, en con­junt, una des­ti­nació madura, diversa i en expansió, que té com a repte prin­ci­pal reforçar la qua­li­tat del turisme català, fent-la com­pa­ti­ble amb la quan­ti­tat de turis­tes que rep.

El pla estratègic de turisme de Cata­lu­nya ha de defi­nir el model turístic que ha de tenir Cata­lu­nya als pro­pers anys, així com els prin­ci­pis direc­tors que ori­en­ta­ran l'acció dels agents públics i pri­vats del sec­tor, i molt espe­ci­al­ment de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya.

Amb aquest horitzó, el pla estratègic per­se­guirà els objec­tius següents:

‡Poten­ciar la marca Cata­lu­nya als mer­cats euro­peus i mun­di­als.

‡Deses­ta­ci­o­na­lit­zar l'oferta turística.

‡Cer­car l'equi­li­bri ter­ri­to­rial.

‡Crear les claus per trac­tar les mar­ques turísti­ques ter­ri­to­ri­als i la seva vin­cu­lació amb el ter­ri­tori i amb la marca Cata­lu­nya.

‡Moder­nit­zar les infra­es­truc­tu­res i ser­veis turístics.

‡Crear un model basat en la qua­li­tat de l'oferta abans que en la quan­ti­tat de recur­sos, amb l'objec­tiu d'inci­dir en la sos­te­ni­bi­li­tat del model eco­no­mi­co­turístic.

‡Man­te­nir i apro­fun­dir la col·labo­ració amb el sec­tor pri­vat, i refer­mar la cores­pon­sa­bi­li­tat publi­co­pri­vada.

‡Fomen­tar l'ocu­pació i riquesa gene­ra­des amb el turisme.

‡Sen­si­bi­lit­zar la població cata­lana res­pecte del paper relle­vant del turisme en l'eco­no­mia del ter­ri­tori.

Es tracta de crear un model que per­meti que Cata­lu­nya man­tin­gui la posició de lide­ratge entre les pri­me­res des­ti­na­ci­ons turísti­ques inter­na­ci­o­nals.

El pla de màrque­ting. Per pri­mera vegada, Cata­lu­nya tindrà un far que ori­en­tarà les seves acci­ons de pro­moció exte­rior. Els prin­ci­pals objec­tius d'aquest pla són millo­rar la com­pe­ti­ti­vi­tat de l'oferta turística cata­lana; aug­men­tar l'eficàcia de la pro­moció turística a través, entre d'altres, de la inno­vació i el desen­vo­lu­pa­ment de pro­duc­tes específics per a públics seg­men­tats; faci­li­tar el procés de com­pra; i la pres­tació de ser­veis en forma de cadena d'experiències sense rup­tura, amb un alt valor afe­git. El pla també ha d'iden­ti­fi­car els mer­cats emis­sors pri­o­ri­ta­ris així com els canals de dis­tri­bució –tra­di­ci­o­nals i alter­na­tius– i les eines tec­nològiques més adi­ents.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.