Comunicació

estat espanyol

Pérez Tornero deixa la presidència de RTVE perquè ja no veu “viable” aplicar el seu projecte

El directiu denuncia que no hi ha “condicions mínimes per al consens” al consell d’administració de la corporació

José Manuel Pérez Tornero ha anunciat que dimiteix com a president de Ràdio Televisió Espanyola (RTVE) perquè ja no veu “viable” aplicar el seu projecte.

L’encara president, que va accedir al càrrec fa divuit mesos, ha considerat que en aquests mesos “s’ha avançat molt” i s’han posat “les bases de la transformació”, però alhora ha reconegut que “tenint en compte molts factors, ja no es donen les circumstàncies per sostenir la viabilitat” del seu projecte.

Tornero afirma que ha “constatat” que dins del consell d’administració de la corporació “ja no es donen les condicions mínimes per al consens transversal”, o per a la conformació d’una majoria “plural, estable i coherent” o “ni tan sols el clima propici al diàleg”.

Tot plegat, afegeix Tornero, “dificulta molt la governabilitat de l’empresa, i impedeix dur a terme la transformació amb la qual tots ens havíem compromès”. Per aquesta raó, subratlla: “Abans d’haver de deixar de banda les meves conviccions i la meva responsabilitat institucional amb el compromís adquirit, tinc la intenció, en les pròximes hores, de presentar la meva renúncia a presidència de RTVE, i a formar part del seu consell d’administració”.

Tornero fa balanç dels divuit mesos al capdavant de la institució recordant que el projecte amb el qual va guanyar el concurs de la presidència dissenyava una transformació “profunda” de la corporació, i subratlla que en aquest temps l’equip que liderava ha contribuït al “diàleg serè, respectuós i informat”, ha renovat formats, programes i plans de producció, ha “millorat la salut financera i productiva”, ha “progressat en la descentralització” o ha “reforçat la projecció internacional”, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

TV3 celebra els 40 anys amb cares conegudes

BARCELONA
FOTOPERIODISME

La mirada fotogràfica de Manel Lladó es conservarà a INSPAI

Girona

La jutge imputa els humoristes de TV3 pel gag sobre la Verge del Rocío

BARCELONA
Música

La sueca Loreen surt com a favorita al festival d’Eurovisió

barcelona

Pas endavant de l’Eurocambra per regular la intel·ligència artificial

Barcelona

Un jutjat investiga el gag de TV3 de la Verge del Rocío per escarni als sentiments religiosos

BARCELONA
COMUNICACIÓ

Mor Juan Antonio Lozano, director de l’antic diari ‘Manresa’

Recuperem els articles diaris de Josep Maria Espinàs

GIRONA
Estat espanyol

La llibertat de premsa retrocedeix a l’Estat

Barcelona