Música

Crítica

Tradició anglesa

La cantant va aportar una expressivitat directa, terrenal

Per tercera vegada ha tornat a Vilabertran la mezzosoprano anglesa Sarah Connolly, amb un concert centrat en lieder de Brahms i Mahler, a més a més d’algunes cançons del repertori anglès. Connolly sembla entroncar amb la gran tradició anglesa de veus greus femenines, amb l’excelsa Kathleen Ferrier al capdavant, Janet Baker, Ann Murray i un llarg etcètera, totes grans liederistes. La cantant ens aporta una expressivitat directa, terrenal, amb una veu avellutada i carnosa, a més a més d’una sempre cuidada dicció.

Com en altres edicions, Connolly va estar acompanyada pel piano atent i fantasiós de Malcolm Martineau. És impressionant veure’l gairebé orant al final d’algunes cançons, quan la música ja volava cap al cel de l’absis de l’església de Santa Maria.

La primera part del concert es va dedicar íntegrament a Brahms i va incloure l’afegit del viola Jonathan Brown en les dues primeres cançons. Però el moment culminant va arribar amb la cançó Feldeinsamkeit (Solitud al camp), quan Connolly i Martineau van aconseguir una comunió total en uns instants d’absolut èxtasi contemplatiu.

La segona part va començar amb els tràgics Kinderstotenlieder (Cançons per als infants morts), de Mahler sobre textos de Rückert. Unes obres doloroses al mateix temps que transcendentals. Connolly, malgrat fer una lectura acurada i detallista, no va arribar a commoció desitjada. L’ús del faristol va esdevenir fatal en aquestes cançons, perquè es va convertir un mur infranquejable entre l’expressió de l’intèrpret i el públic.

El concert va acabar amb una selecció de cançons angleses de Gurney, Bennett i Bridge sobre uns textos força intranscendents que es van agrair després del drama infantil mahlerià. Connolly va fer l’esforç de presentar els bisos en català: una altra cançó de Bridge i el Claire de Lune de Fauré, que va despertar exclamacions d’admiració entre el públic quan va ser anunciat.

Sarah Connolly, Malcolm Martineau i Jonathan Brown
Schubertíada de Vilabertran, dissabte 18 d’agost


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibre

Pere Portabella, reflectit en els seus escrits

barcelona

La nova psicodèlia catalana

Girona
música

Brittain Ashford obrirà el 5è A Peu de Carrer de l’Ateneu 24 de Juny

girona
MÚSICA

El Palau de la Música recorda Juli Garreta i convida Raquel García-Tomás

BARCELONA
Música

L’Empordà Music Festival creix

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà els centenaris d’Oriol Bohigas i Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
MÚSICA

El Sónar es farà tot a l’Hospitalet de Llobregat a partir del 2026

BARCELONA