cultura

LLORENÇ CORBELLA

DIRECTOR D'ARTS ESCÈNIQUES DE LLEIDA

“Tinc ganes que hi entri aire fresc, a la Llotja”

“Amb la Paeria assumint-ne directament la gestió, haurem de programar més espectacles i també hi podrem posar-hi més activitats”

“No es tracta de fer negoci, sinó de posar l'oferta teatral més interessant possible a l'abast dels ciutadans”

“La Llotja, l'Escorxador i l'Auditori han d'aconseguir generar confiança”

Un home de teatre.
Escenògraf nascut a Vallfogona de Riucorb, viu a Tàrrega i ha estat vinculat professionalment a les arts escèniques. Ha estat el director artístic de la Fira de Tàrrega entre el 1984 i el 1985, i del 2003 al 2006. Ha treballat amb els principals directors del país: Mario Gas, Joan Ollé, Calixto Bieito, Josep Muntanyès, entre molts d'altres. Ha estat reconegut amb dos premis pel seu treball com a escenògraf: el Premi de la Crítica de Barcelona (1999) per Mesura per Mesura (dir. de Calixte Bieito) i el Premi Max d'Escenografia (1998) per Guys & Dolls (dir. De Mario Gas). El dos espectacles, amb producció del Teatre Nacional de Catalunya.
Al Lliure s'hi anava perquè sabies que hi trobaries el que vols. Hem d'aconseguir el mateix per a Lleida

Des del mes d'octu­bre s'encar­rega de la coor­di­nació de la pro­gra­mació dels espais escènics de la Pae­ria: la Llotja, el Tea­tre de l'Escor­xa­dor i l'Audi­tori Enric Gra­na­dos. Ara encara prendrà més res­pon­sa­bi­li­tat amb la Llotja, ja que l'empresa con­ces­sionària es retira i la Pae­ria es farà càrrec total­ment de la gestió de l'equi­pa­ment.

Com pot afec­tar el canvi de gestió de la Llotja en la seva pro­gra­mació?
El que pot supo­sar és que podrem pro­gra­mar més espec­ta­cles dels que ja tenim fins ara. Tenim la pro­gra­mació feta fins al mes de juny. La següent ja l'hau­rem de pre­pa­rar des de l'Ajun­ta­ment, i no només farem pro­gra­mació d'espec­ta­cles, sinó que hem de crear més acti­vi­tat.
Què vol dir, crear més acti­vi­tat?
Allò és un espai molt gran. Tinc ganes que la Llotja es pugui acos­tar més a la gent de Lleida i del ter­ri­tori. Que la gent se la senti seva. Obrir por­tes, que hi entri aire fresc. La Llotja no només ha d'ofe­rir espec­ta­cles pen­sats per omplir les seves mil buta­ques, sinó també pro­pos­tes dife­rents, també les més ago­sa­ra­des o que bus­quin dife­rents tipus de públic. Hi ha espec­ta­cles d'aquesta intenció que no poden anar a l'Escor­xa­dor perquè no hi caben. La Llotja també ha de ser un espai per a aquests. No passa res si por­tem espec­ta­cles que només omplen la mei­tat d'afo­ra­ment però que apor­ten coses dife­rents i interes­sants per al públic de Lleida.
Les dades de públic (24.507 espec­ta­dors en 41 fun­ci­ons el 2016) ja indi­quen una ocu­pació mit­jana del 50%. Es va fer massa gran?
Si la xifra és així, només indica que hi ha recor­re­gut per créixer. El que vull dir és que cal acos­tar la Llotja a la gent, obrir-la a nous espec­ta­cles i acti­vi­tats i, a poc a poc, anirà crei­xent.
En bas­tants casos els espec­ta­cles de la Llotja de circuït comer­cial són més cars que en altres ciu­tats. Això can­viarà?
Una part de la pro­gra­mació era d'una empresa pri­vada. Ara això can­viarà. La Fun­dació la Llotja ara s'ho haurà de mirar més. Des de ja, el que hem fet des que hem arri­bat és ajus­tar al màxim els preus. No es tracta de fer negoci, sinó de posar l'oferta tea­tral més interes­sant a l'abast dels ciu­ta­dans.
Veu­rem ara tea­tre més ago­sa­rat, en la pro­gra­mació dels espais de Lleida?
Com a tea­tre públic que som, hem d'assu­mir aquest risc. Hi ha espec­ta­cles que atra­uen un gran públic, com els de Sara Varas, però també apos­ta­rem per d'altres com Dan­zad Mal­di­tos, que sem­bla que costi més d'omplir però que sabem que apor­ten qua­li­tat, que han tri­om­fat en fes­ti­vals i que han estat una sor­presa en altres ciu­tats. Són espec­ta­cles amb què, pot­ser d'entrada, no ompli­rem, però que poden gene­rar un públic encu­ri­o­sit i que els faci des­co­brir coses que no espe­ra­ven, i que la gent vagi dient als seus amics que el que ha vist en els espais escènics de Lleida està molt bé.
El boca-ore­lla és el millor màrque­ting?
Sí. Al cap­da­vall un espai tri­omfa perquè crea con­fiança, i és el que hem de fer a Lleida. Vaig viure els ini­cis del Tea­tre Lliure de Bar­ce­lona. Després d'anar-hi uns pri­mers cops, en els següents ja hi anava encara que no conegués els actors, ni el direc­tor, ni l'obra. Només pel fet que la feien al Lliure, ja m'ins­pi­rava con­fiança. Hem d'acon­se­guir que el públic de la Llotja, a l'Escor­xa­dor i a l'Audi­tori hi vagi perquè sap que tro­barà pro­pos­tes en què pot con­fiar.
Els tres espais es feien la com­petència, fins ara?
No ben bé. Però d'una manera més coor­di­nada i agru­pant l'oferta en un mateix pro­grama, l'acos­ta­rem millor als ciu­ta­dans. Volem orga­nit­zar coses més enllà d'aquests espais, al car­rer. Enguany en farem una al riu i una altra aquí al pati de l'Escor­xa­dor. Hi ha la influència de Tàrrega, del tea­tre al car­rer, que fun­ci­ona molt bé i ajuda a difon­dre'l. També col·labo­ra­rem d'alguna manera amb la Fira de Tàrrega, ho estem estu­di­ant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia