Cinema

Un 10% més de públic

‘Black hollow cage’ es presenta en un Festival de Sitges que continua creixent

“Amb les xifres que vam tancar dilluns, anem pel camí de guanyar un 10% de públic, i ja encadenem tres anys d’increment”, va dir ahir Ángel Sala, director del Festival de Sitges, que va indicar, una estona abans de la sessió del Parlament, que “malgrat la situació política de tensió, la gent té ganes de cinema fantàstic” i que han detectat “molt públic nou” en aquesta edició. Sala va avançar que la pròxima edició estarà dedicada al 50è aniversari de 2001, una odissea de l’espai i tindrà com a eix temàtic “l’assassinat de la realitat”.

Ho comentava en una trobada informal amb la premsa d’un festival que va mantenir el seu ritme frenètic de presentació de pel·lícules. Una d’elles és la producció catalana rodada en anglès Black hollow cage (Gàbia negra buida), dirigida per Sadrac González-Perellón, que competeix en la secció Oficial Fantàstic. Rodada en una casa al mig del bosc creada pel despatx RCR d’Olot, guanyador del premi Pritzker, retrata mitja dotzena de personatges aïllats que resulten alterats per l’aparició d’una màquina del temps. És una pel·lícula críptica, violenta, de narrativa poc convencional, amb personatges que tenen una relació crispada. “M’atreia el concepte de, quan comets un error greu en la teva vida, i tots en cometem, tenir la possibilitat d’anar enrere i arreglar-lo –explica el director a El Punt Avui–. Els viatges en el temps em permeten explicar la futilitat dels errors, si és que existeixen, com a metàfora.”

El festival també ha mostrat aquests dies A ghost story, una història de fantasmes poètica, melancòlica, amb Casey Affleck amagat sota un llençol blanc amb dos forats, que es resisteix a abandonar la casa que va compartir amb la seva estimada. Una petita meravella, més romàntica que de por, dirigida per David Lowery, que sens dubte té possibilitats d’estar al palmarès.

També s’hi han pogut veure dues propostes ben diferents: The maus, història de terror ambientada en l’actualitat en un bosc prop de Srebrenica, on una parella és assetjada per dos paramilitars serbis, i la més lleugera Revenge, producció francesa sobre una noia que persegueix tres caçadors en un desert mexicà per venjar-se d’una violació.

Premi Minotauro

El Festival de Sitges, sempre obert a altres disciplines del fantàstic, va ser el marc ahir de la presentació del premi Minotauro 2017 de novel·la de ciència-ficció, que ha estat per a Nieve en Marte, de Pablo Tébar. “És una novel·la distòpica ambientada a Mart–explica l’autor–, però bastant realista, amb gent que segueix amb la seva vida tot i ser a Mart, que es prepara per rebre una evacuació massiva de la Terra.” Allà hi situa un thriller centrat en la investigació d’uns assassinats en sèrie.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència

Música

In-Somni obre demà a Besalú, amb Bigott, una nova edició itinerant

besalú
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva
Cultura

Ivan Ivanji, escriptor serbi i supervivent d’Auschwitz

ART

El paper pioner d’Espais, en una exposició a Girona

Girona
Cultura

Personatges de tres obres de Guimerà a la façana de la Casa Mural del Vendrell

El Vendrell
figueres

Dibuixos del Dalí adolescent per commemorar els 120 anys del seu naixement

FIGUERES
lletres

Núria Cadenes, Jordi Masó i Maria Mercè Roca, finalistes del Llibreter

barcelona