Música

Gran festa del barroc

El Festival Castell de Peralada oferirà dues obres de Händel, el 5 d’agost l’òpera ‘Rinaldo’, amb el contratenor Xavier Sabata, i el 8 d’agost ‘Acis i Galatea’

Aquesta versió de ‘Rinaldo’, la segona, mai abans s’ha interpretat a l’Estat espanyol

El Festival Castell de Peralada ja fa més de 30 anys que omple de música i dansa les nits d’estiu. Tot i que també hi ha espai per a registres com el jazz o veus personals com les de Sílvia Pérez Cruz, Carla Bruni i Rufus Wainwright, una de les seves característiques identificatives són els concerts de música clàssica i els recitals de lírica i òpera.

Ahir es van presentar dues obres del compositor barroc Georg Friedrich Händel (1685-1759), que es representaran molt aviat a Peralada. La primera és l’òpera Rinaldo i la segona, Acis i Galatea, que pertany al subgènere operístic de les masque.

Oriol Aguilà, director del festival, va destacar que aquest any “un dels fils conductors és el barroc, amb aquestes dues peces” i altres que també són al programa. “Serà la gran festa del barroc”, va dir, opinió que va compartir la resta de la taula: el contratenor Xavier Sabata, els directors musicals Daniel Espasa i Fausto Nardi, i el director d’escena Rafael R. Villalobos.

Diumenge, 5 d’agost, serà el torn de Rinaldo. El cada cop més famós i reputat contratenor Xavier Sabata interpretarà el guerrer protagonista. A més de posar-hi la seva veu prodigiosa, també serà el responsable de la concepció teatral. “És una versió de concert, però el tractament de l’espai l’agafem des d’un punt de vista teatral, amb efectes de llum i una mica de vestuari”, va declarar el cantant. “Com que és una història de templers, va molt bé interpretar-la dins d’una església.”

Es dona la circumstància que serà el primer cop que s’interpreta a l’Estat espanyol aquesta versió de Rinaldo, d’unes tres hores de durada, “que Händel va reescriure el 1731 per al castrat Senesino”.

Le veus de Núria Rial, Juan Sancho, Hilary Summers, Mary-Ellen Nessi i Jose-Ramón Olivé completen el repartiment. I Dani Espasa dirigirà l’orquestra barroca Vespres d’Arnadí.

Xavier Sabata és l’artista resident de l’edició 2018 del Festival Castell de Peralada i, a més del paper protagonista de Rinaldo, el mateix dia donarà una conferència al Campus Peralada i, el dia 12, interpretarà l’espectacle de cabaret eclèctic El bis, concebut amb Rafael R. Villalobos i Dani Espasa.

La segona obra barroca de Händel que es podrà veure al festival serà la masque entreteniments dramàtics d’un sol acte– Acis i Galatea, que s’estrenarà dimecres 8 d’agost a l’escenari del Claustre del Carme, amb direcció musical de Fausto Nardi –que va declarar que faran “la versió original del 1718, amb cinc intèrprets”–, direcció escènica de Rafael R. Villalobos, l’orquestra Vespres d’Arnadí i les veus de Roger Padullés, Lucía Martín-Cartón, Josep-Ramon Olivé, Hugo Bolívar i Víctor Sordo.

Villalobos presentarà a Peralada Acis i Galatea, una de les obres que van consagrar Händel com a favorit del públic i de les corts europees, amb un estilitzat muntatge que omplirà de màgia i naturalesa el Claustre del Carme, amb un llit i una font com a epicentre de l’espai escènic. “M’atreu com Händel s’esforça a representar la natura i ho he volgut fer en un espai asèptic”, va afirmar el jove director.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen