Cultura

Mirador

Sóc un robot: me'n vaig al Sónar

La corda, ja em tornen a donar corda. Se me'n van les sabates. Camino, ballo, marco el ritme. No puc evitar-ho. Cada any, sense pensar-m'ho dues vegades, em dirigeixo automàticament cap a la gran cita amb les màquines i l'electrònica: el Sónar. M'és igual què em trobi, qui em trobi i com ho trobi: la música, la gent, l'estètica, la conducta col·lectiva, la diversitat individual, l'atmosfera estrambòtica. És únic. Aquest any, però, el sento més especial: a l'exposició del Sonarmàtica, els artistes tenen com a punt de partida la humanització de les conductes robòtiques. Com la meva.

Tres exemples:

1) Una boca mecànica riu i crida cada cop que algú hi passa pel costat. Reclama l'atenció, recorda que existeix, no vol que la tractin com si fos ningú. Tots som algú.

2) Uns caps de ciberanimals pengen de la paret com si fossin trofeus de caça. Quan l'espectador els contempla, reaccionen i el desafien, malcarats. ¿I si els toros i els cérvols opinessin sobre la taxidèrmia?

3) Unes càmeres de vigilància no en tenen prou gravant imatges. Persegueixen a qui espien. Corren al darrere de la víctima i projecten el que estan veient en pantalles perquè ho vegi tothom. Què passaria si el Gran Germà no fos hipòcrita?

Humanitzar les conductes robòtiques. Robotitzar les conductes humanes.
Se me'n van les sabates. Sóc un robot. Me'n vaig
al Sónar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós