Cultura

Localitzen deu noves tombes a Romanyà

Els arqueòlegs també hi han trobat una làpida de gairebé dos metres

La segona campanya d’intervenció arqueològica duta a terme, durant el mes de novembre, a la necròpolis de Sant Martí de Romanyà ha tret a la llum 10 tombes més, totes de cronologia moderna, i una làpida monolítica de pedra granítica que fa gairebé 2 metres de llarg. En aquesta llosa funerària encara s’hi pot llegir part de l’epitafi: “...aquí reposa el cadàver de Mateu Vilallonga sepultat el 19 de novembre de 18...”

Aquesta campanya forma part del projecte Omnia mors aequat . Gestualitat funerària a la necròpolis de Romanyà. Història, població i territori, finançat pel Departament de Cultura i l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro. Els treballs arqueològics han estat fets per l’empresa gironina Baula Recerca Arqueològica SL. Aquest any només hi han pogut treballar cinc tècnics arqueològics, sense cap estudiant, per les mesures de seguretat implementades arran de la pandèmia. La intervenció s’ha efectuat davant l’església de Sant Martí, on hi ha una necròpolis amb enterraments datats entre el segle IX i el XIX. En les campanyes inicials s’està treballant en la fase més moderna (segles XVII-XIX).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

patrimoni

Tarragona restaurarà les façanes de la Torre del Pretori

Arrenca el D’A Festival de Cinema de Barcelona, amb un cartell de 115 films

barcelona
CULTURA

El festival SOC de dansa urbana i Fusió de Torroella surt al carrer

TORROELLA DE MONTGRÍ

Sánchez Piñol reflexiona sobre fins on pot arribar un home per evitar la fi del món

barcelona

Més de quaranta propostes musicals a la FiM de Vila-seca

Barcelona
MÚSICA

Darrer cap de setmana del Black Music Festival

SALT / GIRONA

Laura Pausini actuarà al Palau Sant Jordi el 2024

barcelona

Gertrudis publicarà el 12 de maig nou disc

Barcelona
JAUME ARNELLA
ROMANCER

“He ensenyat guitarra a molts polítics, jo...”

BARCELONA