Arts escèniques

Públic sí, però més virtual

Temporada Alta tanca una edició atípica i complicada amb un total de 88.876 espectadors, la majoria a distància

El festival Temporada Alta tanca avui la seva 29a edició i, com ja és tradicional, en abaixar el teló presenta un balanç provisional. I si l’any passat ja va ser “estrany” i marcat per la tardor calenta, aquest any el seu director, Salvador Sunyer, ja ha qualificat l’edició d’“estranyíssima”. Un superlatiu que, aparellat amb l’adjectiu de “complicat”, no ha impedit que malgrat tot –la pandèmia i la muntanya russa de restriccions que han obligat a posposar o reprogramar espectacles– s’hagi tancat amb un total de 88.876 espectadors. Una xifra més alta que en l’anterior edició però tenint en compte que la gran majoria han estat en format virtual.

I és que si una cosa ha marcat aquest Temporada Alta és la combinació híbrida de les dues modalitats: la presencial i la programació a distància, que ha tingut un seguiment de fins a 70.286 visualitzacions, la majoria provinents de la reproducció de contingut gratuït (61.530). D’aquestes, 8.756 persones han comprat una entrada per a algunes de les 55 propostes virtuals, la major part (un 70,5%) eren de fora de la demarcació de Girona.

Davant d’aquestes xifres, Salvador Sunyer afirma que la programació en línia “ha funcionat millor” del que s’esperaven. I si la idea inicial era crear “un banc de proves” de nous formats de dramatúrgia, la gran rebuda del públic ha conduït, segons Sunyer, a avançar que a partir de l’any vinent organitzaran “dos festivals diferents”: un en format presencial i l’altre amb propostes virtuals.

Nous formats i el català

Dels espectacles virtuals, els que més bona rebuda han tingut són les propostes a través de la plataforma Zoom, com ara First casi blind date, en què un espectador podia tenir una cita a cegues amb un actor o actriu durant mitja hora; o Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia, de la companyia Cabosanroque, en què el públic es descarregava un àudio i podia seguir la narrativa des del seu mòbil en qualsevol supermercat de Catalunya. Diversos festivals de l’Estat ja han demanat adaptar aquest espectacle de nova creació.

Un dels reptes que hauran de superar, tal com ha detallat el director de Temporada Alta, és veure com adapten el català en aquest tipus de programació per tal que no suposi una barrera idiomàtica per a la resta de públic.

Pel que fa les produccions que s’han programat de forma presencial, han registrat una ocupació del 88,8%, només mig punt menys que l’any passat. Tot i així, cal tenir en compte que degut a les restriccions d’aforament els patis de butaques dels diversos equipaments s’han hagut de deixar mig buits i l’ocupació tan sols ha registrat en realitat un total de 12.991 persones, davant dels 53.086 que hi va haver l’any passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona
música

Twenty One Pilots actuaran al Palau Sant Jordi l’abril vinent

Barcelona
ART

Estudien si la part superior del mosaic de la Casa Navàs també és de Joaquim Mir

REUS
art

Mor Richard Serra, l’escultor monumental

barcelona