Música

La música tecno es posa a prova

Èxit de convocatòria en la festa de l’Auditori de la Mercè de Girona, inclosa en el projecte ‘Obrir Girona’

Sense distàncies, els 250 assistents havien de superar un test d’antígens i dur una mascareta FFP2

Destaquen que la tecnologia utilitzada “podria servir per tirar endavant festes segures”

La música tecno es va reivindicar ahir com a festa i manifestació cultural segura en el festival La Mercè Electrònica , inclòs en la prova pilot Obrir Girona, que du a terme el Centre Blockchain de Catalunya (CBCat) i que es va celebrar ahir, des de les cinc de la tarda fins a les deu del vespre, a l’Auditori de la Mercè. Els 250 assistents van poder ballar sense distància de seguretat amb la música de cinc DJ, entre els quals hi havia Andrés Campo, Blanca Ross i Viviana Casanova. Tots havien de portar mascareta FFP2 en tot moment, i per entrar-hi calia haver-se sotmès a un test d’antígens en una de les farmàcies que participen en l’assaig. Per obtenir aquest “passaport verd”, amb el qual s’accedia a la festa, calia descarregar-se l’aplicació desenvolupada pel CBCat. Superat el test a la farmàcia, es generava un codi QR que garantia la privacitat i la seguretat de les dades dels participants. “El millor que estem veient amb el festival és que amb la tecnologia es poden obrir espais segurs perquè la gent torni a ser feliç”, va destacar Quirze Salomó, president executiu del CBCat.

A l’església de l’antic convent de la Mercè, del segle XIV, s’hi havia instal·lat la pista de ball. El contrast entre l’estètica de l’edifici i la música fa d’aquest esdeveniment, que se celebra des del 2018, una cita ineludible per als seguidors del tecno. Al claustre hi havia el servei de bar, on es podia prendre una consumició, però no s’hi permetia fumar. “Hauríem omplert la catedral”, deia satisfet Kim Riera, el promotor d’Electrona, que, amb l’ACA (Associació Creativa d’Artistes), coorganitza La Mercè Electrònica. El 2016 van dur el DJ Claptone al monestir de Sant Pere de Galligants. Riera va explicar que van vendre les 250 entrades, el màxim que els havien permès, en 18 minuts. En relació amb les experiències prèvies de concerts multitudinaris, com el de Love of Lesbian al Sant Jordi, Kim Riera reivindicava la iniciativa del CBCat, ja que els tests es fan a les farmàcies: “La foto del Sant Jordi està molt bé, però és totalment insostenible; no pots posar un exèrcit d’infermers per fer les proves.”

Fidels a La Mercè Electrònica, pel lloc i per “les bones vibracions” d’aquest gènere musical, la Blanca Ramírez i la Carmen Bigues, de Tossa de Mar i Cardedeu, destacaven la seguretat que els generava haver-se fet el test a la farmàcia i l’aplicació amb el codi QR. Tenien ganes de festa, deien, després d’un any. I també hi havien anat per donar suport a la cultura. L’Albert Martínez, de Sant Cugat del Vallès, va participar en els concerts de l’Apolo i de Love of Lesbian, i també era ahir a Girona per donar suport a la cultura. A fora, abans d’entrar, fent una cigarreta, dues amigues de Sant Hilari Sacalm i Torelló, Maria Canaleta i Anna Illamola, insistien que s’havia posat el focus en els joves. “Ens sentim responsables que tot surti bé; som molt conscients del que està passant i aquesta prova podria servir per tirar endavant festes segures, després de mesos de lluita i patiment.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona