Música

Gaspar fa un salt endavant amb ‘Azul XXI’

El cantant gironí torna a “l’essència del R&B” en el seu nou EP i ara es proposa fer també cançons en català

Gaspar va publicar divendres passat el seu nou EP, Azul XXI, que marca el principi d’una nova etapa per al cantant gironí de R&B: després d’altres tres EP i un àlbum titulat simplement Gaspar (2019), publicats tots ells amb el segell barceloní Little Red Corvette Records, el cantant ha decidit llançar Azul XXI per si mateix, amb el suport logístic de l’empresa ONErpm en aspectes com ara la distribució i la promoció digital de la seva música. Després d’avançar fa unes setmanes com a single un dels temes del disc, No autotune, un duet amb la cantant barcelonina Lauren Nine, es comencen a veure els resultats: la música de Gaspar està començant a arribar a l’altra banda de l’Atlàntic i ja té més oients a Mèxic i Xile que a l’Estat espanyol. Per tant, Gaspar ja mira lluny, però sense deixar de mirar més a prop: els seus plans per a final d’aquest any o ja per al 2022 inclouen començar a fer també cançons en català, com abans ja va fer el pas de l’anglès al castellà. “És la meva primera llengua i crec que ara és un moment propici per cantar R&B en català”, diu.

A més de No autotune, aquest EP produït pel gadità Gese Da O amb la col·laboració en els arranjaments de Flavio Rodríguez, inclou dues cançons més: Siempre así i un tema en anglès, Jodie, Naomi, Lucie, Ashley, Ivy, Zoey, Mary. Aquest seguit de noms de dona té una explicació: “Vas pel carrer sempre fent el mateix recorregut i t’hi trobes tot sovint una noia que t’agrada però que no et fa ni cas, i et preguntes com es deu dir. És la típica cançó d’amor de looser.” En aquesta cançó sona el piano de Kquimi Saigi.

La primera vez que hablamos fue en Tinder, tu parecías simpática...”, diu Gaspar a la introducció parlada del videoclip de No autotune , produït per l’equip Futuro , que es va estrenar el 18 de juny i ja supera els 50.000 visionats a Youtube. Aquest divendres, coincidint amb el llançament de l’EP també s’ha estrenat el videoclip de Siempre así , produït per Yan Visuals , amb la participació del ballarí Julen Atela, que dansa al mig d’una fàbrica abandonada situada a la carretera de Barcelona, de Girona.

Tornant a No autotune, Gaspar remarca que el tema no és una declaració contra l’ús d’aquest efecte, tan utilitzat actualment: “Jo el faig servir d’una manera creativa, per a mi és un efecte més per a la veu, com pot ser-ho la distorsió per a la guitarra. Però la cançó no parla d’això, sinó d’aquelles situacions de la vida en què necessites fer les coses sense artificis.”

Azul XXI, un disc que també tanca la seva etapa com a beneficiari del programa de suport a la creació de La Marfà-Centre de Creació Musical de Girona, vol ser un disc de blues del segle XXI, com ho suggereix el títol: “Tot i que fem música moderna i la vestim de diferents maneres, al final tot és blues, amb la mateixa passió i els sentiments de sempre, que són els que em porten a fer música”, explica. “Crec que en aquest disc he tornat a l’essència del R&B després d’alguns experiments recents. M’hi sento molt connectat amb mi mateix, és un disc molt jo, que té una relació molt directa amb el meu primer treball, però també sona molt actual”, subratlla.

Mentre prepara per a l’any vinent les presentacions en directe de les noves cançons, Gaspar també està a punt d’estrenar, aquest dimecres 28 a Medinyà, un nou projecte: Gumbo, un trio de covers de R&B, soul i pop, que comparteix amb el bateria Oriol Pujolràs i el teclista Raül-Marc Portell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda