Arts escèniques

FiraTàrrega 2021 tanca amb una ocupació del 95% l’edició de retrobament amb el públic i l’activitat cultural

Durant quatre dies s’han pogut veure 55 propostes escèniques nacionals i internacionals, amb un total de 140 sessions

FiraTàrrega 2021 tanca aquest diu­menge la seva 40ena edició després de qua­tre dies on el tea­tre i les arts escèniques han retor­nat als car­rers amb un for­mat dife­rent a l’habi­tual, sense aglo­me­ra­ci­ons i amb afo­ra­ment limi­tat.

L’edició, la pri­mera que se cele­bra en pandèmia, ha venut el 95% de les entra­des i, segons l’orga­nit­zació, ha “mar­cat el retorn” d’aquest sec­tor pro­fes­si­o­nal.

El pro­grama ha ofert 55 pro­pos­tes artísti­ques naci­o­nals i inter­na­ci­o­nals, amb un total de 140 ses­si­ons en 27 espais d’exhi­bició i 48 com­pa­nyies, 23 de les quals for­men part del pro­grama d’acom­pa­nya­ment artístic de Suport a la Cre­ació de FiraTàrrega. Així mateix, hi ha par­ti­ci­pat prop de 800 pro­fes­si­o­nals pro­vi­nents de 23 països.

L’orga­nit­zació de FiraTàrrega ha fet un bon balanç d’aquesta edició atípica i con­si­dera que la fira ha acon­se­guit man­te­nir l’equi­li­bri i fer com­pa­ti­ble “el bullici pro­fes­si­o­nal i la con­den­sació de pro­pos­tes escèniques” amb les res­tric­ci­ons deri­va­des de la pandèmia.

“Por­tem molts mesos defi­nint com casar aques­tes dues volun­tats antagòniques i cre­iem que ho hem acon­se­guit, estem molt con­tents”, ha expres­sat la direc­tora exe­cu­tiva de fira, Natàlia Llo­rente, que també s’ha mos­trat satis­feta amb el nom­bre de públic que ha pas­sat per la fira. “Ni massa gent ni massa poca, hem acon­se­guit man­te­nir l’equi­li­bri”, ha afe­git.

A nivell orga­nit­za­tiu, Llo­rente ha expli­cat que de cara a futu­res edi­ci­ons volen explo­rar i millo­rar el con­cepte de ciu­tats.

Enguany aquest con­cepte s’ha incor­po­rat amb l’objec­tiu d’imi­tar l’essència de car­rer de la fira mal­grat les res­tric­ci­ons, i ha con­sis­tit en con­cen­trar dife­rents pro­pos­tes artísti­ques en grans espais deli­mi­tats amb con­trol d’afo­ra­ment i reserva prèvia.

“Aquesta idea de can­viar el pro­ducte per una franja horària crec que té molt camp d’explo­ració”, ha indi­cat la direc­tora exe­cu­tiva.

Per la seva banda, la direc­tora artística de la fira, Anna Giri­bet, ha vol­gut des­ta­car el fet que un 75% dels espec­ta­cles han estat pro­pos­tes de car­rer, men­tre l’oferta de sala ha estat del 25%.

“Em fa espe­ci­al­ment con­tenta. Nor­mal­ment això era 60% i 40% i es molt des­ta­cat que en una edició com­pli­cada i extra­or­dinària com aquesta haguem acon­se­guit inclús incre­men­tar la pro­gra­mació en arts de car­rer”, ha expli­cat.

FiraTàrrega també ha elo­giat el bon com­por­ta­ment del públic en una edició que ha estat “insòlita”. Així, els orga­nit­za­dors han expli­cat que els espec­ta­dors han pla­ni­fi­cat la seva estada a Tàrrega i han adqui­rit les entra­des amb ante­lació, a més a més de seguir les mesu­res covid.

Per la seva banda, l’alcal­dessa de Tàrrega, Alba Pijuan, ha des­ta­cat que el sol fet de poder cele­brar l’edició d’enguany ja ha estat tot un èxit, i ha afe­git que la fira ha estat una “empenta”, també, per al sec­tor de la res­tau­ració de la ciu­tat.

La pro­pera edició de FiraTàrrega tindrà lloc del 8 a l’11 de setem­bre de 2022.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia