Cinema

Reinventar Sitges

El director del festival, Àngel Sala, posa xifres a la recuperació del festival i anuncia un canvi de model després de la pandèmia

“El món es va acabar el 2020, i el cinema també”, diu Àngel Sala, i avança canvis

“El món es va acabar el 2020, i el cinema també.” Avesat a les distopies futuristes d’un món postapocalíptic i de nous futurs per a la humanitat, el director de Sitges, Àngel Sala, ha acabat assumint el seu llenguatge i parla directament d’un nou paradigma de Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya: “Ara hi haurà una altra cosa, bona i positiva, segurament, i no intentem tornar al que hi havia abans. Prou nostàlgies, parlem de futur. Si no, acabarem veient VHS a casa, que jo ho faig. Però deixem la nostàlgia per a casa.”

No va donar molts detalls, encara falta un any, però va posar com a exemple la col·laboració del festival amb la nova productora d’Álex de la Iglesia, Sony i Amazon The Fear Collection, presentada abans-d’ahir en el festival, i va apuntar possibles línies: “Farem col·laboracions amb plataformes, distribuïdors, exhibidors i festivals, és cap a on anirem, cap al que el públic vol i la indústria necessita. Els cinemes són molt importants, però també les plataformes i el format físic. El festival ha d’evolucionar, no podem viure d’èxits passats. Fa falta treballar molt i inventar els mapes d’aquests nous territoris.”

Recuperació de públic

En una trobada amb la premsa, Àngel Sala va confirmar la recuperació de les xifres de públic del festival: abans-d’ahir s’havien venut més de 55.000 entrades, per 32.000 la mateixa jornada del festival del 2020. “Estem acostant-nos a les xifres del 2019; amb un 100% d’aforament probablement estaríem a les dades del 2019 o més altes”, va valorar. I a diferència de l’edició passada, quan la segona onada va fer endurir molt les mesures, el final de les restriccions d’aquest divendres (es pot arribar al 100% d’aforament i no hi ha cap límit horari) és una bona notícia per al festival: “Segurament tindrem més aforament –va dir Àngel Sala–. Potser hi haurà més sessions, estem estudiant la possibilitat de fer un homenatge al públic, una sessió de matinada, a les 00.30 h de la nit de dissabte a diumenge. Seria segurament una pel·lícula, i potser sorpresa.”

El director del festival destaca l’ambient que s’ha viscut en aquesta edició, inaugurada dijous passat: “Ha estat espectacular, especialment amb tot el que s’ha fet del poble per part de l’equip del festival, a la platja de Sant Sebastià: han tornat els estands de marxandatge, llibreries i videoclubs, i la presència de gent passejant. I les sales s’han omplert.”

Pel que fa a la pròxima edició, Àngel Sala va avançar que “estarà dedicada a Tron, que celebra 40 anys, i a la importància de les tecnologies al cinema fantàstic”. Alguns films del 1982 van ser homenatjades en altres edicions, com ara E.T. o Blade Runner. El director del festival va avançar la intenció de fer coses amb altres títols d’aquell any excepcional, com La cosa o Conan el Bárbaro.Sitges Industry manté el format híbrid, combinant activitats en línia i presencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen