Arts escèniques

crònica

Triangle amorós operístic

Aquest format d’escenari compartit amb òperes de curta duració és una opció per a espais com ara el de l’Auditori

L’actuació d’aquest diumenge de l’ Orquestra de Girona (OdG) a l’Auditori va haver de començar amb retard a causa d’un problema operatiu a les taquilles, on es va acumular una cua serpentina. Els organitzadors, atentament, van esperar que tothom pogués entrar a la Sala Montsalvatge. I abans d’encetar el concert, el director de la formació gironina, Xavier Puig, va explicar de manera amena la tria del programa. Aquest començava amb obres del compositor milanès Nino Rota, incloent-hi el Concerto per Archi i dos dels seus llegendaris temes de bandes sonores –el Romeu i Julieta de Zeffirelli i El Padrí de Coppola. L’OdG, amb moltes cares joves, va sonar sincronitzada i amb fluïdesa sota les ordres de Puig, que dirigia sense tarima ni batuta, però amb gestos enèrgics i decidits. Els músics vestien predominantment de blanc, contrastant amb el fons de llums rogencs que donaven l’adient efecte cinematogràfic, també fet servir per l’obra Danzón, de Leonard Bernstein, amb els seus característics twists jazzístics i tropicalistes. El plat fort de la vetllada, però, era l’opereta còmica El telèfon o l’amor a tres (1947), del compositor italoamericà Gian Carlo Menotti. El títol suggereix un triangle amorós que en realitat integra una dona, un home i... l’aparell telefònic que fa servir constantment la protagonista, ajornant així, amb el degut efecte humorístic, la proposta de casament que li vol el seu pretendent. Amb una traducció molt encertada, el llibret va ser cantat en català per la soprano Mireia Tarragó i el baríton Oriol Mallart, que van estar molt convincents tant en l’aspecte líric com en el dramàtic. En aquest aspecte, molt intel·ligentment, l’espai escènic engendrat per Martí Peraferrer es va repartir tot al voltant de l’orquestra, que continuava ocupant la part central de l’escenari. Així, potser, s’ha obert un precedent, ja que aquest format d’escenari compartit amb òperes de curta duració i pocs mitjans és sens dubte una opció a tenir en compte per a espais com ara el de l’Auditori. I respecte a l’Orquestra de Girona, esperem també tornar a veure-la properament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

Joan Enric Barceló presenta a casa el seu debut literari

Vidreres
Cinema

El Truffaut convida a sushi per celebrar els 3 mesos de ‘Perfect days’

Girona
cultura

El Museu d’Història de Barcelona busca director amb un procés de selecció que aixeca recels

barcelona
guardó

Antonina Canyelles, premi Jaume Fuster

Barcelona
Cinema

Blanes estrena un festival de cine que reconeix la trajectòria de Mònica Randall

Blanes
Llibres

Òmnium impulsa una recollida de llibres per renovar el fons de les biblioteques

Barcelona

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà