Música

Crítica

música

Amors foscos

Que el compositor Enric Palomar és un dels grans noms de la creació musical del nostre país no se’n pot tenir cap dubte. Altra cosa és que no se sàpiga prou, atesa la seva opció vital d’outsider, amb ciutadania berlinesa de fa uns anys inclosa. Però és innegable que estem davant d’un immens creador musical amb moltes coses a dir. I una prova fefaent d’això l’hem tinguda dins de la temporada de l’OBC, amb l’estrena mundial dels Tres amores oscuros, que ha tingut la participació dels solistes vocals Lídia Viñe i Pere Martínez i els pianistes Carles Marigó i Marco Mezquida. A partir de la poètica de García Lorca, els oients hem estat immersos en una atmosfera orquestral hipnòtica i onírica que amb gran domini dels complexos orquestrals, amb influències ligetianes incloses, i una escriptura d’orfebreria per als pianos, ha demostrat saber dialogar desacomplexadament amb la millor tradició del nacionalisme musical hispànic de compositors com ara Falla o Gerhard. Cert és que l’obra, ambiciosa i exigent, sobrepassava l’actual estat de forma de l’OBC, però amb directors com Josep Caballé Domènech s’és capaç de treure el millor de les formacions orquestrals i vam assistir a una estrena brillant en tota regla que mereixia, comunicativament parlant, un millor tractament que el de ser un simple acompanyament del bellíssim ballet Cinderella de Prokofiev i que, des de la màgica introducció, va portar un molt bon resultat musical. Vist i escoltat el concert, i després de fracassar a desxifrar el lligam entre Lorca i el conte de Perrault en què es basa el ballet, un no pot deixar de preguntar-se com és que, en cap moment, el nom de Caballé Domènech, amb una carrera internacional important, ha sortit en la terna per a la titularitat d’una OBC que ha escollit, finalment, el lionès Ludovic Morlot. Amors foscos...

Cinderella
Obres de Palomar i Prokofiev
L’Auditori (Barcelona), 19 de novembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic