Art

Rafel G. Bianchi, premi de pintura Vila Casas

Rafel G. Bianchi (Olot, 1967) és el guanyador del premi de pintura 2022 de la Fundació Vila Casas per l’obra El col·leccionista absent, III. Bianchi, nom artístic de Rafel Griera, rebrà 12.000 euros i l’any que ve farà una exposició individual a Can Framis, el museu de pintura catalana creat pel mecenes Antoni Vila Casas.

Mentrestant, des d’ahir i fins al 18 de setembre llueixen en aquest equipament, situat al 22@, les 30 peces finalistes del certamen, inclosa, per descomptat, la que el jurat, format per Gisela Chillida, Natàlia Chocarro, Marc Domènech, Conxita Oliver, Antonio Sagnier, Àlex Susanna i Antoni Vila Casas, ha decidit que es mereixia el reconeixement. L’obra guanyadora passarà a formar part dels fons de la Fundació Vila Casas, de referència per conèixer la situació de la pintura catalana contemporània.

El col·leccionista absent, III, una tècnica mixta (grafit, carbó, acrílic i oli) sobre tela de 200x200 cm, és la tercera variació d’un projecte iniciat el 2015 en què Bianchi reinterpreta un quadre que el fascina: El col·leccionista d’estampes, de Marià Fortuny, concretament la primera versió que en va pintar el 1863, i que és propietat del Museum of Fine Arts de Boston. Bianchi el porta al seu terreny per reflexionar amb ulls actuals sobre el fet de col·leccionar i les imitacions en l’art. Per cert, que la segona versió de l’obra de Fortuny, creada el 1866, pertany al MNAC. La tercera, del 1867, és al Museu Puixkin de Moscou.

El treball persistent de Bianchi inspirat en aquesta tela del mestre reusenc ja va obtenir el 2019 una distinció, el premi BBVA de pintura Ricard Camí.

Ara el jurat convocat per la Vila Casas l’ha escollit entre les 616 peces inscrites al premi, el rècord històric d’aspirants en aquest i en els altres dos concursos que promou la institució privada, d’escultura i de fotografia.

“Hem quedat molt sorpresos, no tan sols per l’altíssima participació, sinó encara més per la qualitat de les obres presentades, que ens mostren fins a quin punt les noves generacions aposten sense complexos per la pintura en uns temps en què molts museus d’art contemporani li han girat l’esquena”, remarca el director artístic de la fundació, Àlex Susanna.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona