Arts escèniques

Una obra sobre Nureyev uneix dansa i teatre

Es farà a La Mercè el 7 i 8 d’octubre i clou una trilogia de Martí Peraferrer

L’actor i dramaturg i fins fa poc director del Fitag, Martí Peraferrer, ja té enllestida l’obra amb la qual tancarà una trilogia personal basada en tres figures d’artistes universals: Vincent van Gogh, Tennessee Williams i, en aquesta ocasió, Rudolf Nureyev. El famós ballarí rus centra la nova proposta escènica que Peraferrer ha pogut tirar endavant en format de coproducció entre la companyia gironina El Teatre Blau i el Festival Internacional Fitsa, de la ciutat de Puebla, Mèxic.

En aquest muntatge, titulat L’últim viatge de Rudolf Nureyev, Martí Peraferrer treballa dalt de l’escenari amb el mexicà Fernando Domínguez, un reconegut ballarí de dansa contemporània i especialista en parkour de la ciutat de Puebla, a més del jove gironí Màrius Gasau, de deu anys, estudiant de ballet a l’Escola Maribel Bover de Girona. D’aquesta forma, conjugant l’actuació teatral –Martí Peraferrer, en el paper d’un periodista– i la dansa, es narren les últimes 48 hores de la vida de l’artista rus, turmentat pel seu exili a l’altre costat del teló d’acer, on va deixar la família.

El protagonista, que desconeix per complet qui és aquest tal Nureyev, compartirà i viurà al costat del genial ballarí aquest emotiu últim viatge de Rudolf Nureyev a la seva estimada i enyorada Rússia. Una altra visió de la derrota, el fracàs i la tristesa que acompanyen moltes vegades les grans figures mundials de l’art. I segurament és aquest fracàs íntim i devastador el motor inicial i la força generadora dels grans artistes universals.

Com explica el mateix creador de l’espectacle, aquesta obra “parteix de la necessitat d’experimentar i d’investigar quin és el motor de l’art, que he arribat a la conclusió que és el dolor, el dubte, les contradiccions i el patiment que es crea des de la incomprensió de l’artista, que no troba el seu espai en la societat”. I és amb aquest patiment i aquesta lluita amb un mateix canalitzades a través de l’art quan, segons Peraferrer, es generen grans figures artístiques, com són els protagonistes de la seva trilogia. El muntatge, que arriba després de deu anys representant el de Tennessee Williams, s’estrena divendres i dissabte, 7 i 8 d’octubre, al Centre Cultural La Mercè.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós