Arts escèniques

La reflexió i la reivindicació se citen a La Planeta

Autors com ara Ferran Joanmiquel, Víctor Borràs, Daniela Feixas, Jordi Prat o Sònia Masuda hi presentaran obres

La Sala La Planeta torna a apostar per reforçar les aliances i les col·laboracions amb sales de petit format de Barcelona i projectes singulars nascuts al territori (Vic, Balaguer, Igualada, Palamós, Banyoles, Lleida, Esparreguera o Palma) per continuar portant una selecció d’obres d’autoria contemporània, sense oblidar la recuperació de clàssics igualment actuals. D’aquesta manera, per a la programació del primer semestre de l’any vinent es posaran a la venda –a partir de dimarts 20 de desembre– una trentena d’espectacles i un total d’una seixantena de funcions, en què destaquen les últimes propostes d’autors com ara Ferran Joanmiquel, Víctor Borràs, Daniela Feixas, Jordi Prat Coll, Marta Angelat, Sílvia Navarro o Sònia Masuda.

Pel que fa a estrenes absolutes, destaquen obres com ara La Conxita diu sí!, de Gisela Puntí Jofre i Pep Vila (27, 28 i 29 de gener); Les altres, una obra de producció pròpia sobre la terrible adolescència, escrita per Marc Artigau, dirigida per Meritxell Yanes i protagonitzada per l’actriu banyolina Laura Pujolàs i la gironina Cristina Arenas (del 12 al 16 d’abril), i L’últim dia de l’home gos, una distòpia inspirada en Un món feliç, de Huxley, de La Mala Companyia amb direcció de Lucía del Greco (20 i 21 de maig).

També són estrena, dins del cicle Primerencs, els nous espectacles d’entrada gratuïta produïts a l’Eram Un àngel estrany, de Berta Calvo; Una putrefacció feta necrosi, de Laura Gómez, i Ni puta gràcia, d’Anaïs Méndez.

La programació de La Planeta aquest any arrenca amb l’estrena del primer disc, La “O”, de Jordi Fornells i Mario Mas, en el marc del Festival Neu! (13 de gener) i com a pròpia amb 1’59” que van canviar el món. El naixement de la Bossa Nova, un espectacle musical teatralitzat que desgrana la història de la Bossa Nova a través dels seus protagonistes, de Jobim a Vinícius de Moraes, passant per João Gilberto (15 de gener). A partir d’aquí, entre d’altres, destaquen el Quanta, quanta guerra, de Mercè Rodoreda a càrrec de Farrés Brothers i Cia (21 i 22 de gener); la nova creació del coreògraf Peter Mika Sigil of the eye (4 de febrer); La dona del tercer segona, de Víctor Borràs amb Àurea Màrquez (5 de febrer); El bon policia, una comèdia sarcàstica de Santiago Rusiñol versionada per Ricard Arré i Arnau Puig (12 de febrer); Democrazy, una revisió de la Transició a càrrec del gironí Mario Rebugent i Mònica Balsells (25 i 26 de febrer); les adaptacions de Persèfone i Agamèmnon, de Iannis Ritsos (4 i 5 de març, respectivament); Vides de gos, el relat en primera persona de la vida d’una dona a través dels seus gossos, protagonitzat per Marta Angelat (11 de març); la reivindicativa Chipko, de Daniela Feixas (12 de març); Com destruir una casa, d’Oriol Morales i Aleix Plana, que va triomfar a Temporada Alta i que ara es recupera (del 16 al 19 de març); Confitura de codony, de Sílvia Navarro (25 de març); Samurai, de Ferran Joanmiquel (1 d’abril); o Guillermotta, de Jordi Prat i Coll (21 d’abril) amb Jordi Vidal; Fem l’última copa, una posada en escena de tres textos de Harold Pinter produïda per la companyia La Metralla (22 d’abril); la reimaginació de Yoko Ono This is not here, de Sònia Masuda (6 de maig), i, de La Funcional Teatre, una adaptació de la pel·lícula After love, d’Aleem Khan (2 de juny).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.