Música

Crítica

Concert kairològic

Hi ha concerts i concerts. Concerts que formen part del plec d’activitats que acaben per conformar una temporada, però també concerts que podríem inserir dins l’etiqueta de kairològic. El concert de dijous al Palau de la Música Catalana amb el conjunt Gli Incogniti, que lidera aquest àngel del violí barroc de nom Amandine Beyer (Ais de Provença, 1974), va ser un d’aquests concerts kairològics. I ja no tan sols pel fet que aquest suposava el debut a la sala modernista de Domènech i Montaner, sinó perquè se’ns va servir un Bach que posava al descobert un nou enfocament de la música del músic d’Eisenach. No descobrirem, arribats a aquest punt, que Gli Incogniti és un dels grups referencials i capdavanters de la interpretació amb criteris històrics del panorama europeu, però sí que les seves versions a un sol intèrpret per part ens porten a una nova dimensió sonora que deixa entreveure l’Ars perfecta de l’arquitectura bachiana, plena de subtileses i diàlegs en la textura bella i preciocista que teixeix Gli Incogniti. Sent un ensemble que ha explorat a fons la música italiana de Vivaldi i Corelli, no és d’estranyar que, en certs moments de la vetllada, ens poguéssim adonar de la sentència del clavicembalista i director Ottavio Dantone: la millor música italiana del barroc la va compondre Johann Sebastian Bach. Fins a quatre concerts bachians (BWV 1041, 1049, 1060R i 1050), Beyer va assumir la part solística en una vetllada de dolçor, però sobretot música en majúscules.

Talment com si l’ànima essencial de la música de Bach parlés a través del violí de Beyer, vam ser submergits en l’esmentada arquitectura, que, segons el mateix Bach, havia de servir per a la glòria de Déu i l’alleujament de l’esperit.

Gli Incogniti
Violí i direcció: Amandine Beyer. Obres de Bach
Palau de la Música Catalana, 16 de maig del 2024


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CULTURA

Visites al campanar de Sant Fèlix de Sabadell per celebrar el tricentenari

sabadell
CULTURA

Durro enceta la festa del foc al Pirineu amb la baixada de falles

Durro
SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona