Cultura

Llangardaix del segle XXI

La versió moderna de la mítica sèrie 'V' arribarà a la graella de TV3 l'any vinent però amb un títol diferent encara no triat

La sèrie V, la dels llangardaixos que arribaven al planeta Terra amb una agradable aparença física que tenia poc a veure amb les veritables intencions de la seva visita, s'ha sotmès ara al mateix procés de resurrecció que ha afectat títols clàssics de la producció televisiva dels Estats Units com ara El coche fantástico.

Per això, els llangardaixos del segle XXI i els humans que hi tenen relació -amb la cosa de l'estètica acordada als cànons d'avui en dia- tornen a estar vius a les pantalles: a les dels Estats Units hi campen des de començaments de novembre; al canal temàtic TNT hi arriben avui, i l'any vinent, tan bon punt acabi l'emissió de la sèrie Damages, trepitjaran Televisió de Catalunya (TVC), que, a diferència del que fa Televisió Espanyola, sí que manté la presència en la seva programació de sèries estrangeres de qualitat.

El punt anecdòtic de l'entrada dels llangardaixos a la graella de TV3 tindrà a veure amb el títol de la sèrie: tot i que el títol V, pronunciat en castellà, és una referència perenne en la ment d'una determinada generació de teleespectadors, promoure una sèrie que s'hauria de dir Ve baixa ja es veu que no té gaire sentit.

Més enllà d'aquest fet incidental, l'assumpció de la producció anomenada encara V té tots els números per ser una aposta guanyadora.

Hi ha, com en qualsevol altra operació que tingui com a component una certa dosi de nostàlgia, un públic predisposat a fer-se'n seguidor.

D'altra banda, però, hi ha la qualitat de la producció: els seus responsables no s'han limitat a fer que el retorn d'V sigui només una operació de màrqueting sinó que hi han posat prou recursos per fer-la competitiva i conquerir el públic que, de la sèrie, n'ignora els detalls.

Repartiment i guió
Pel que fa al repartiment, inclou Elizabeth Mitchell -Perdidos-, Morris Chestnut -Bones-, Lourdes Benedicto -24, Numb3rs-, Laura Vandervoort -Smalville, CSI- i Morena Baccarin -Medium-, entre d'altres.

I pel que fa als continguts -el guió original era una metàfora sobre l'ascens dels nazis a l'Alemanya d'entreguerres-, es mantenen les línies bàsiques -els llangardaixos visiten la Terra amb intencions inconfessades-, però els guionistes han actualitzat les trames i les accions i reaccions dels personatges: de fet, la síndrome post 11-S, amb la propensió a la desconfiança i la lluita perpètua contra el terrorisme, hi té un pes especial.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA