cultura

«Caixafòrum és un contenidor cultural global»

Rosa Gil assegura que amb l'obertura del centre, Girona hi ha guanyat, ja que ofereix una proposta oberta a tots els àmbits socials, sense cap tipus d'exclusió i que mira al segle XXI

Rosa Gil coneix Girona i les interioritats d'un edifici com l'antiga Fontana d'Or, avui reconvertit en Caixafòrum, una proposta engrescadora que defineix com un contenidor cultural global.

Convertir la Fontana d'Or en Caixafòrum va suposar un trauma?
Jo crec que no. Si valorem el context podem dir que la transformació del centre cultural en Caixafòrum va ser fruit d'una evolució natural.
Algú ho va valorar com una pèrdua d'identitat?
Si repassem la història veurem que el nom de Fontana d'Or es va recuperar d'una antiga fonda que tenia aquest nom al segle XVIII, però fins aleshores l'edifici es coneixia com el casal dels Sitjar, que va ser la família que en va ser propietària i la va fer créixer.
Girona hi ha guanyat o hi ha perdut?
Hi ha guanyat, no en tinc cap dubte. La proposta és clara, proposem el model del Caixafòrum que transforma els centres en un focus d'irradiació, oferint un seguit d'activitats pensades per arribar a un públic molt ampli. Mirem al segle XXI i volem estar oberts a tots els àmbits de la societat sense cap tipus d'exclusió. Moltes activitats que es fan a Girona també és fan en altres Caixafòrums que hi ha repartits per l'Estat, cosa que fa que ens integrem en una xarxa potent que ens permet portar exposicions que difícilment haurien arribat a la nostra ciutat.
Amb més o menys recursos que la fundació Caixa Girona, o potser els gestionen de manera diferent?
La gestió és diferent. En aquest moment que tenim comptadors per saber amb exactitud quantes persones visiten les exposicions o assisteixen a les conferències a les propostes pedagògiques i els actes culturals, podem assegurar, sense errar, que hi ha molts més visitants que en l'anterior etapa. D'altra banda, hem de ressaltar que gràcies a les obres d'adequació del centre –s'han climatitzat les sales i s'ha millorat l'il·luminació–, i als convenis que l'Obra Social La Caixa ha signat amb El Louvre, El Prado, el Macba... el Caixafòrum Girona està preparat per exposar i ensenyar obres i col·leccions dels millors museus del món. La mostra que es va fer d'art Copte, procedent del Louvre, i aquesta de la Col·lecció Thyssen que es pot visitar ara, en són exemples clarificadors.
S'ha obert el ventall?
Acostumada com estava a treballar amb exposicions vinculades al món de l'art, el fet que al Caixafòrum es presentin altres tipus de propostes que tant poden ser vinculades a la ciència o a altres àmbits de la societat és una possibilitat que m'ha interessat i m'il·lusiona. A més, tenim els cicles de conferències, les activitats didàctiques i familiars, la nostra oferta és àmplia i concreta. Jo li diria que Caixafòrum és un és un contenidor cultural global i molt ben pensat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona