cultura

Burjassot estrena ‘Andrés Estellés, Mural del teu poble'

Es presenta com un documental teatral en què els actors barregen obres del poeta amb els records i anècdotes que tenen d'ell

Està produïda per l'IMCJB i la Fundació Vicent Andrés Estellés

El Cen­tre Cul­tu­ral Tívoli de Bur­jas­sot acull aquest dijous a les 20.30 hores l'estrena de l'obra de tea­tre Vicent Andrés Estellés, Mural del teu poble, una nova pro­ducció en la qual es com­bina la poe­sia de l'escrip­tor, natu­ral d'aquesta loca­li­tat, amb els records dels actors amb el mateix autor.

L'obra, produïda per l'Ins­ti­tut Muni­ci­pal de Cul­tura i Joven­tut (IMCJB) en què col·labora la Fun­dació Vicent Andrés Estellés, està pro­ta­go­nit­zada per l'actor Anto­nio Valero, també natu­ral de Bur­jas­sot. La repre­sen­tació es pre­senta al públic després que la Acadèmia Valen­ci­ana de la Llen­gua haja dedi­cat 2012 a Vicent Andrés Estellés.

Valero serà el “fil con­duc­tor” entre tots els artis­tes que repre­sen­ten aquest mun­tatge. L'actor ha expli­cat que es tracta d'un espec­ta­cle en què no sols es reci­ten, d'una manera molt nova les poe­sies d'Estellés, sinó que aques­tes es bar­re­gen amb les anècdo­tes que “nosal­tres matei­xos hem apor­tat de quan vam conéixer Estellés”. “És una obra –ha afe­git– que s'ha anat cre­ant a par­tir d'aques­tes experiències i aques­tes tro­ba­des amb el poeta que, en molts casos, han estat fins i tot gra­ci­o­sos”, ha mani­fes­tat.

Així mateix, l'actor ha des­ta­cat el caràcter pedagògic de la repre­sen­tació. “És una obra també molt pedagògica i directa per a conéixer més la figura de Vicent Andrés Estellés”, ha dit, alhora que ha expli­cat que al maig es rea­lit­za­ran dues noves repre­sen­ta­ci­ons perquè també els col·legis i ins­ti­tuts puguen gau­dir d'aquesta cre­ació.

Docu­men­tal tea­tral

Vicent Andrés Estellés, Mural del teu poble, es pre­senta com un docu­men­tal tea­tral en to ale­gre i fes­tiu en el qual una com­pa­nyia d'afec­ci­o­nats assaja i repre­senta un espec­ta­cle home­natge al poeta de Bur­jas­sot”, ha pre­ci­sat l'IMCJB, que ha agre­gat també que la seua posada en escena es farà “des d'un punt de vista popu­lar, ale­gre i amé” amb què “s'il·lus­tra la tra­jectòria vital i social del poeta”.

Junt amb Valero també puja­ran a l'esce­nari Paco Ale­gre i Fer­ran Gadea, així com actors de Bur­jas­sot, Aránzazu Pas­tor, Empar Fer­rer i José Mª Zapa­ter. Els actors comp­ta­ran amb el suport d'un audi­o­vi­sual que també farà un recor­re­gut pels tex­tos del poeta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.