cultura

Campanyes publicitàries ‘retro' a la Universitat de Vic

Alumnes de Periodisme i Relacions Públiques de la UVic exposen treballs acadèmics que imaginen com haguessin estat els anuncis del centre entre els anys 40 i 60

Les modes tornen i algunes marques opten pel retroadvertising, la recuperació de campanyes publicitàries que van tenir èxit en el passat.

Aquesta és la idea de la qual parteix l'exposició Retromirada als últims anys de la publicitat, que es fruit dels treballs acadèmics d'alumnes de Publicitat i Relacions Publiques de la Universitat de Vic (UVic).

L'exposició es podrà veure al centre fins a finals d'abril i consisteix en una desena de cartells publicitaris que imaginen com haguessin estat els anuncis de la universitat vigatana si hagués existit entre els anys 40 i 60.

“La publicitat en aquella època era molt cartellista i, d'alguna manera, s'acostava a l'art”, explica Oreste Attardi, professor de Creativitat de la UVic.

Attardi va fer idear aquests cartells als alumnes per tal que coneguessin tècniques de l'època d'or de la publicitat, com ara arribar al consumidor a través d'un fort contingut emocional.

“Si la Universitat de Vic hagués existit als anys 40, la publicitat hagués apel·lat molt al fet que hi havia carreres per a homes, les enginyeries, i d'altres per a dones, infermeria i educació”, diu Attardi tot descrivint els cartells exposats.

“En el redactat dels anuncis es parlava molt del futur de l'estudiant i, a les dones, fins i tot se'ls podia dir que la carrera seria compatible amb els fills ”, conclou Attardi.

L'exposició ha estat un dels últims actes de commemoració del 15è aniversari de la UVic, que es va celebrar el curs passat.

La idea és continuar exposant els cartells que facin els alumnes de publicitat l'any que ve amb l'objectiu de crear un fons per a la universitat. Attardi està convençut que “ara hi ha un moviment que està recuperant l'essència de les marques dels 60 i les tècniques retroemocionals en les campanyes publicitàries”.

Fins i tot hi ha marques que han fet rellançaments de productes d'aquella època. La rememoració d'aquesta estètica vintage també es reflecteix, diu, en el món de la televisió. Sèries com Pan Am i Mad Men en són un exemple.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
cultura

El muralista Mohamed L’Ghacham integra el cartell de Les Santes 2024 al seu barri

mataró
CIRC

Nou de cada deu espectacles de sala han exhaurit localitats al Trapezi

BARCELONA
TEATRE

El TNC produeix la darrera farsa dels VVAA: una festa amb Britney Spears “de tòtem”

BARCELONA
ART

El museu Morera de Lleida rep 13.500 visitants durant el mes de portes obertes

LLEIDA
Cultura

Mor l’actriu especialista en escenes aquàtiques Susan Backlinie

festival

Barcelona Poesia, amb tot de gestos quotidians

Barcelona
societat

Blanes acull la primera ‘Zombie Walk’ pel Festival Internacional de Cinema

blanes
SALT

Arriba la segona edició del Festival L'Inevitable

SALT
cultura

Comencen les obres d’ampliació del Teatre Auditori Felip Pedrell

TORTOSA