cultura

Maldat, no bogeria

Dolores Redondo presenta ‘El llegat dels ossos', el segon lliurament de la trilogia que explora la por, la maternitat i el mal amb la boirosa vall de Baztan d'escenari

“Amaia arrossega una herència horrible i es qüestiona si serà una bona mare”

En el primer volum de la trilogia, El guardià invisible, la inspectora Amaia Salazar tancava un cas importantíssim amb ganes de tenir un fill. A El llegat dels ossos (Columna/Destino) la retrobem un any després ja embarassada, i rebent un missatge enigmàtic d'una investigació que semblava tancada però que encara cueja. “En la investigació tot està connectat i pivota sobre el misteri central que rau a la seva família”, explica l'autora, Dolores Redondo. Recordem que en el primer volum Salazar torna a la seva terra natal, la vall de Baztan, al nord de Navarra, per resoldre el cas d'un assassí en sèrie que mata adolescents, però s'enfronta alhora a un passat tèrbol amb una mare dominant que l'ofega. “Amaia arrossega una herència horrible –d'aquí ve el títol de la novel·la–, i es qüestiona si està preparada per ser bona mare, però crec que les dones que dubten i accepten que les coses no són perfectes són les que arriben a superar-se.”

L'escenari, la vall de Baztan, un territori aparentment idíl·lic amb un punt d'inquietant, és un personatge més de la novel·la. “És d'una riquesa que no te l'acabes, ple de costums funeraris, llegendes que s'han mantingut per la pròpia naturalesa tancada de la vall, i el clima plujós propicia el crim.” De fet, el mal i la pregunta pel mal és a la base de les dues novel·les de Redondo, que es basen en part en casos reals: “Penso en el cas de la dona que va estar dos anys encadenada al llit pel seu marit, o el d'una dona desapareguda que van trobar morta nou mesos després perquè el seu company, per pura fatxenderia, havia confessat l'assassinat... Són tot d'històries que em commouen. Això no és bogeria, com diuen, sinó pura maldat.”

L'escriptora basca es documenta rigorosament a l'hora d'escriure i confessa que explora les seves pròpies pors per donar autenticitat a les emocions que descriu. Segueix tots els casos reals d'assassinat, que “filtra” a través de la seva sensibilitat: “Conviure amb el crim fa por i de vegades dormo malament, però crec que és l'única manera de connectar amb el lector”.

El productor de cinema alemany Peter Nadermann (el mateix que ha dut al cinema Millennium) acaba de comprar els drets per adaptar aquest segon volum i ja ha visitat Baztan per preparar el rodatge del primer. Redondo, però, aposta per la literatura: “Al cine pots ensenyar molt sang i fetge, però el terror psicològic, les emocions, els sentiments..., comptat i debatut, la comprensió que es produeix quan llegeixes, no és la mateixa”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SALT

Arriba la segona edició del Festival L'Inevitable

SALT
cultura

Comencen les obres d’ampliació del Teatre Auditori Felip Pedrell

TORTOSA
novetat editorial

Verdaguer, l’autor català més biografiat

Barcelona
Crítica

Set de... coherència

TRADICIONS

El Ple de l’Ascensió aprova la celebració de La Patum de Berga

BERGA
Llagostera

El Festival Espurnes viu la seva edició de més èxit

Llagostera
CULTURA

Mor Roger Corman, icona del terror i mestre de grans cineastes a Hollywood

Música

‘Zorra’ no convenç i situa Espanya a la cua d’Eurovisión 2024

Malmö (Suècia)
La crònica

Blanes estén una catifa vermella