Cultura

Festa i música pels carrers en la cercavila de gegants

Molt públic assisteix a la desfilada de colles d'arreu dels Països Catalans

Un ball conjunt clou l'espectacle

El bon temps va acompanyar la música i els balls de gegants, gegantons i capgrossos de la 33a trobada de gegantera de les Fires de Sant Narcís de Girona. Com és habitual els últims anys, la plantada (i punt d'inici) de la desfilada va ser al parc del Migdia, i la cercavila es va acabar amb balls de totes les colles a la plaça del Lleó (o plaça Calvet i Rubalcaba).

Organitzada per la colla de gegants de la ciutat, la Fal·lera Gironina, el seguici va recórrer durant més d'una hora l'Eixample de Girona. L'animació va anar a càrrec d'Els Manetes. Hi va haver gegants i peces d'imatgeria d'Amer, Anglès, Arenys de Mar, Argelers de la Marenda, Bescanó, Barcelona, Cassà, Celrà, Figueres, Montesquiu, Peralada, Roses, Salt, Sant Feliu de Guíxols, Sant Joan Despí, Sarrià de Ter, Talteüll i Tuïr –les dues últimes de la comarca del Rosselló, a la Catalunya del Nord. A la plaça del Lleó, els gegants i acompanyants van tenir l'acompanyament de l'Aula de Música Tradicional.

A Girona, s'estan gestant dues noves colles de gegants, la Caixa de Trons i la Colla Gegantera de Santa Eugènia de Ter. Ben aviat, batejaran les seves figures. Ahir, van aportar música a la 33a trobada de gegants de Girona. A la ciutat, fa mig segle que hi ha imatges de la faràndula, com ara gegants, l'àliga o el drac.

LA XIFRA

25
colles
van ser ahir en la trobada gegantera, que va anar del Parc del Migdia a la plaça del Lleó.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Crònica

Roger Waters, en temps de guerra

Sidecar, l’últim reducte

BARCELONA
Fotografia

Mirades’23 concentra disset exposicions fotogràfiques

TORROELLA DE MONTGRÍ
llibres

Un cadàver entre pomeres

girona

La promotora Clipper’s es fa càrrec del White Summer

GIRONA

Els premis literaris de Girona, el 19 de setembre

GIRONA

La Fira de Titelles de Lleida oferirà 95 actuacions

BARCELONA
MÚSICA

Els suecs Ringmasters, al festival ’Girona A Cappella’

GIRONA

Una trentena d’aspirants als premis de l’Associació de la Crítica d’Art

barcelona