cultura

Estrena

Bernat Salvà

Un film policíac animat amb regust de còmic i accent francès

Alain Gagnol i Jean-Loup Felicioli naveguen a contracorrent, amb les seves petites produccions franceses animades artesanalment, en un món dominat per la informàtica i els estudis de Hollywood. Però així i tot van aconseguir un èxit remarcable amb Un gat a París (2010), que va estar nominada a l'Oscar i es va estrenar en nombrosos països. Aquest cap de setmana han tornat als nostres cinemes amb Phantom Boy, una història inspirada en els còmics de Stan Lee que canvia els terrats de París pels gratacels de Nova York als anys 50, i que barreja gèneres diferents: el de superherois (és un homenatge als còmics de Stan Lee dels anys 60), el cinema policíac, el drama i la comèdia.

Amb un dibuix artesanal d'estil pop, el film narra la història d'un gàngster desfigurat que fereix l'inspector de policia de Nova York que el segueix. Immobilitzat a l'hospital, el policia coneix un noi d'onze anys que rep tractament per una malaltia llarga, i que té el poder de sortir del cos. Com un fantasma, invisible, alça el vol i passa a través dels murs. Junts intentaran atrapar el gàngster, que fa xantatge a la ciutat.

Segons els directors, Phantom Boy és “una pel·lícula policíaca i fantàstica per a un públic jove”, tot i que aquests dos gèneres “no acostumen a associar-se al cinema d'animació.” “L'animació s'ha fet tota a mà sobre paper –remarquen també els directors–. D'aquesta manera, el traç del dibuix conserva tota la fragilitat i sensibilitat.”

La pel·lícula s'estrena doblada i subtitulada en català en un context advers per al cinema en la nostra llengua, gràcies a la distribuïdora Pack Màgic.La pel·lícula s'ha fet amb un pressupost molt baix, d'uns 25.000 euros, 5.000 dels quals provenen d'aportacions de micromecenatge a través de Verkami. Si apareixen actors i escriptors d'aquest nivell a La maniobra de Heimlich és perquè Manolo Vázquez té amistat amb molts d'ells. Amb tot, el pressupost segueix sent molt baix comparat amb els estàndards de la indústria catalana. “Això obliga a renunciar a moltes coses?”, li preguntem. “Evidentment fas concessions per les limitacions de pressupost –respon–, en el meu cap tenia pensat rodar d'una altra manera. Per això ens va resultar útil fer un fals documental, perquè ens permetia treballar sense haver de tenir seqüències molt ben preparades.” Tot i l'escàs pressupost, el film s'estrena a tot l'Estat amb més de vint còpies.

phantom boy
Direcció: Alain Gagnol, Jean-Loup Felicioli Gènere: Animació País: França, 2015


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona