Cinema

Les pors a dins d’un mateix

“A l’Escac ens van ensenyar que hem de parlar del que un té a dins de si mateix i he fet una pel·lícula molt personal”, diu David Casademunt (Barcelona, 1984), enèsim cineasta d’aquesta escola de cinema que és seleccionat per un festival de cinema amb la seva opera prima. “El páramo parla del procés que vaig viure quan vaig perdre el pare de molt jove, després de conviure amb la seva malaltia. He volgut parlar de les pors interiors des dels codis del gènere, em sembla fantàstica la màgia del cinema.”

David Casademunt ja havia fet diversos curts i codirigit el documental Rumba Tres: De ida y vuelta (2016). El seu primer llargmetratge de ficció, El páramo, ha estat produït per Netflix i té com a protagonistes el nen d’onze anys Asier Flores, Inma Cuesta i Roberto Álamo. Es va presentar ahir a Sitges, en la secció Oficial Fantàstic Competició.

En algun moment del segle XIX, una parella i el seu fill viuen en una casa completament aïllada, enmig d’un erm (es va rodar en una zona de Terol). Mare i fill es queden sols i entren en una espiral de terror, alimentada pels seus propis fantasmes i per la solitud i el clima extrem d’aquell paratge, castigat pel vent i les tempestes.

“La pel·lícula parla de la falta d’afecte, de la solitud, de quan l’amor se’n va i ve l’obscuritat”, resumia ahir en la roda de premsa del festival Roberto Álamo, que no va estalviar elogis per a Asier Flores: “És un noi extremament afectiu que escolta i veu, que no és el mateix que sentir i mirar. És l’actor perfecte.”

El segle XIX

La pel·lícula juga a fons els recursos del gènere fantàstic i de terror: la por que neix a dins dels personatges es va fent real i es transmet també a l’espectador. La història se situa al segle XIX per diversos motius: “Una de les idees clau –explica el director– era l’aïllament i la incomunicació, i això ens allunyava de l’actualitat. Ens calia un marc històric de conflicte, i el segle XIX era ideal. També hi ha alguna cosa estètica i pictòrica de l’època que resultava molt estimulant.”Sitges Industry manté el format híbrid, combinant activitats en línia i presencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LLIBRES

Litterarum dedicarà la propera fira a reivindicar l’art com a teràpia

BARCELONA
Cultura

Mor als 89 anys el periodista i escriptor francès Bernard Pivot

ART

Torrent Pagès “reneix” en una exposició a la Fundació Valvi

Girona
TEATRE

Joan Lluís Bozzo torna al teatre amb un documental sobre salut mental juvenil

BARCELONA
TEATRE

El TNC furga en la comèdia dramàtica de família a ‘Amnèsia’

BARCELONA
Cinema

El Truffaut dedica un nou cicle de la Fimoteca a Wim Wenders

Girona
Joan Safont
Periodista i escriptor

“Els polítics tenen pànic de semblar massa intel·lectuals”

Barcelona
festival

Un segon maig amb la força de la paraula

barcelona
la crònica

Tyets: gran victòria i nou disc per al 2025

GIRONA