Arts escèniques

DANSA

El Mercat obre una finestra a la dansa de Taiwan

Cloud Gate Dance debuta al Mercat de les Flors amb ‘13 tongues’ un retrat que viatja de la tradició oriental a la modernitat

Lee/Vakulya qüestiona la societat que imposa l’èxit als individus

  • Lee/Vakulya indaga sobre la pressió social TERRY LIN.
  • VÍDEO: Video de 13 tongues

La coreografia 13 tongues de Cloud Gate Dance de Taiwan obra la constel·lació dedicada a la dansa de Taiwan aquest vespre (i fins diumenge, 20.30h). La companyia, que habitualment és ambaixadora d’aquesta tradició internacionalment, debuta al Mercat amb un treball de Cheng Tsung-Lung, director de la companyia des del 2020. L’embrió de muntatge parteix de la narració de la mare del coreògraf d’un artista, conegut com el Tretze Llengües, que actuava al carrer, enmig del brogit del barri de Bangka (Wanhua) com a escenari informal. El coreògraf dissenya una obra, amb un notable joc de vestuari i audiovisual per il·lustrar la diversitat que es vivia al carrer i incorporant elements de dansa tradicional a la contemporània, a partir de l’observació de la quotidianitat. També l’espai sonor investiga els dos mons en què una gran carpa (un peix que simbolitza el dinar, la riquesa) a la Xina i al Japó Per a Tsung-Lung, aquest símbol li permet incorporar el color i l’energia i incorpora la llegenda que la carpa s’acaba transformant en un dragó.

Dissabte i diumenge (19h) es completarà la mirada amb una peça de dansa contemporània de Lee/Vakulya, una petita companyia instal·lada a Bèlgica, que mantenen una relació directa amb el seu Taiwan natal. Burnt [the eternal long now] fa una reflexió sobre una societat que només valora l’èxit i que sotmet a gran pressió a cada individu per aconseguir un lloc de privilegi. La dansa i l’espai sonor s’apropen al col·lapse dels cossos, a un ritme frenètic i a forçar el desgast físic i mental. Es una lectura molt subjectiva, comenta la ballarina (que també està vinculada a la companyia Peeping Tom) Chen-Wei Lee: en la postfunció d’un mateix passi, “un espectador hi va veure la depressió i l’altre l’esperança”. El Panorama Taiwan tindrà una segona part el mes de febrer vinent. Per a Àngels Margarit és molt sa conèixer una cultura molt allunyada de Catalunya però que, des del 2019, va mostrar interès per connectar amb el Mercat a través de residències artístiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor Albert S. Ruddy, productor d’‘El Padrí’

ARTS EN VIU

El TNC aposta per la Sala Gran amb el musical ‘Ànima’, amb 24 intèrprets

BARCELONA
Cultura

Més de 5.500 fòssils de la col·lecció d’un metge del Pallars al museu de la Conca de Dellà

Isona

El Teatre Municipal acomiada la temporada

GIRONA

La Fira Argillà d’Argentona sorprèn amb el cartell de Mariscal

Argentona
música

La Fireluche publica un disc gravat en directe a La Planeta fa 20 anys

girona
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona