Música

Crítica

Inefabilitat i sublimitat

Gran expectació és la que hi havia, dilluns al Palau, per escoltar la nova producció del Monteverdi Choir i dels English Baroque Soloists, dues de les formacions més associades al nom del director Sir John Eliot Gardiner (1943) que, per motius personals, ha hagut d’agafar-se un any sabàtic. Almenys públicament, perquè després de l’audició d’una superlativa i còsmica versió del bellíssim oratori Israel in Egypt (1739) de G.F.Händel (1685-1759), a un li costa de creure que no hi hagi intervingut la mà del reputat mestre britànic. en la preparació dels concerts. Per què? O una de dues: o l’ombra de Gardiner és molt allargada i fa, per exemple, que els cantors que integren el cor monteverdià, malgrat no ser-hi el seu fundador, cantin amb les característiques marques de la casa (transparència, exhibició d’harmònics en els acords, solidesa constructiva) o bé Gardiner ha preparat la producció i ha fet que, per aquest oratori, la direcció caigués a les mans de l’irlandès Peter Whelan (Dublín, 1978), director de l’Irish Baroque Orchestra, que va fer una esplèndida feina en la concertació dels elements musicals, i dirigint els recitatius des del clavicèmbal. La pregunta “qui ha preparat aquesta producció?”, doncs, pot semblar capciosa o fora de lloc, però dilluns vam retrobar-nos amb l’esplendor i brillantor dels equips musicals gardinerians que porten a l’emmudiment. Serveixi com a exemple el cor final The Lord shall reign, que va ratificar una realitat que sembla inapel·lable. Coneixem i sabem de grans i excel·lents cors, però, a part, hi ha el Monteverdi Choir, que troba en l’obra de Händel un medi apropiat per a la seva exhibició i traslladar-nos a uns estats de l’Ésser tan indescriptibles com inefables i sublims.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

El Museu d’Història de Catalunya repassa 50 anys del Viladecans cartellista

Barcelona
música

Sopa de Cabra i Beth llancen la cançó ‘Temps de sega’

música
música

Tres grans intèrprets homenatjaran Pau Casals

Barcelona
museus

Nit i Dia dels museus, el 18 de maig

Barcelona
Crítica
música

A través dels segles

novetat editorial

Edicions de 1984 publica la ‘Poesia completa’ de Ventura Ametller

Barcelona

El jove i femení batec del bosc literari

Barcelona
CINEMA

El cinema de l’absurd de Quentin Dupieux obre Canes

Barcelona
cultura

El muralista Mohamed L’Ghacham integra el cartell de les Santes 2024 al seu barri

mataró