Arts escèniques

Crítica

Passió per l’òpera

No som pocs els qui hem escrit i hem exposat obertament la necessitat que el país, al marge d’aspirar a un teatre d’òpera de primera divisió, tingui altres iniciatives associades a aquest gènere. Si n’hi ha una que agafa forma d’això que alguns anomenen “estructura d’estat” aquesta és Òpera a Catalunya, que, una vegada més, acaba de mostrar com amb pocs recursos i, sobretot, passió es poden assolir resultats que entusiasmen el públic que hi assisteix. És el que va passar dimecres al Teatre Kursaal de Manresa, on es va representar aquest cant del cigne que és l’òpera Turandot, de Giacomo Puccini (1858-1924), amb motiu del centenari de la mort del compositor de Lucca. Un trio dels principals solistes com ho van ser Maribel Ortega (Turandot), Ivana Ledesma (Liù) i Antoni Lliteres (Calaf) va permetre articular un tremp dramaticomusical en què, evidentment, també van contribuir els meravellosos Ping, Pang i Pong de Carles Daza, Jorge Juan Morata i Marc Sala i la resta de l’elenc, que, juntament a uns més que correctes Cor dels Amics de l’Òpera de Sabadell, Coral de l’Escolania de Sant Nicuolau i Orquestra Simfònica del Vallès, sota la direcció musical de Daniel Gil Tejada, va permetre crear l’obra i, el més important, saber què es volia assolir amb aquesta.

Amb una visió més basada en l’arquetip del conte de sang, tragèdia, però amb final feliç, també hi van ajudar molt la direcció d’escena de Carles Ortiz i l’escenografia de Jordi Galobert, que van permetre fer existir Turandot. I això no sempre passa, fins i tot en grandíssims teatres. Si el lector en té l’ocasió, que no deixi d’assistir en algunes de les representacions que encara es poden veure a diferents teatres del país (avui a Sant Cugat i, fins al dia 17, a Granollers, Viladecans, Barcelona, Reus i Girona). No només gaudirà d’una “feina ben feta”, sinó que se li contagiarà la passió per l’òpera. I ho diu un malalt d’aquest gènere.

Turandot
Òpera a Catalunya
Teatre Kursaal (Manresa), 1 de maig


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Arquitectura

Clara Crous i d’Harquitectes, Premi Arquitectures ex aequo del COAC 2024

Girona
GIRONA

La penya flamenca La Gerundina clou amb una festa la celebració del seu 10è aniversari

girona
TEATRE

Cultura incentiva l’impuls d’un mercat estratègic de teatres de sala

BARCELONA
Cultura

El Museu Morera de Lleida obre al públic l’espai on conserva i restaura obres d’art

Lleida
música

El 2n Festival de Jazz omplirà de ‘swing’ Matadepera aquest cap de setmana

matadepera
GIRONA

Miquel Muñoz guanya el Premi Joves Fotògraf(e)s de l’INSPAI

GIRONA
MÚSICA

Antònia Font, Tomeu Penya i Juligan DJ faran “una festa” a Sons del Món

roses

L’origen fosc i intrigant del Degas de Todocolección

Barcelona
Richard Linklater
Director de cinema

“L’art conformista és avorrit i segurament ni tan sols és art”

Barcelona