Economia

empresa

inversions

El Grup Alimentari de Guissona invertirà 40 milions anuals

L'empresa preveu obrir entre 20 i 30 botigues noves cada any

La marca BonÀrea Agrupa identificarà totes les branques del grup

L'obertura d'un segon gran centre productiu fora de Catalunya, prevista per al 2018

En els pròxims anys, el Grup Alimentari de Guissona preveu inversions que voregen els 40 milions d'euros l'any. L'empresa ha presentat la nova imatge corporativa, que identifica totes les branques del grup amb la marca BonÀrea Agrupa. Antonio Condal, portaveu del grup, ha destacat que el canvi d'imatge no és gaire “radical”, ja que segueix la tradició dels colors d'abans, però amb uns conceptes més moderns. Es fa servir el blau, que representa “la tradició”; el taronja, que vol ser “la modernitat i el símbol de la Segarra”, i el verd, que simbolitza “la vida”.

A més, l'empresa segarrenca té previst crear al llarg del 2018 un nou centre de producció càrnia en algun punt de la vall de l'Ebre, entre la Rioja i Aragó. Estan estudiant diverses ubicacions, però encara estaran com a mínim un any per acabar-ne de tancar els detalls. Condal ha explicat que aquest centre serà com una “segona Closa, però no tan gran”. La Closa és el centre de producció que tenen actualment a Guissona, amb 220.000 metres quadrats construïts i més de 4.000 treballadors. El projecte fa tres anys que està en estudi, i Condal l'atribueix a
la previsió de creixement que té la cooperativa en els pròxims anys. I és que els objectius del grup marquen l'obertura d'unes 20 o 30 botigues noves cada any i, ara com ara, amb el centre de Guissona només hi ha capacitat per a una ampliació de 200 botigues noves. També es preveuen entre quatre i sis noves benzineres, i entre 15 i 30 nous punts de box en línia per poder recollir la compra que es fa per internet.

En l'última dècada, l'empresa ha invertit 200 milions en les instal·lacions de Guissona. En destaca la nova sala d'especejament de porc, considerada una de les més modernes d'Europa, amb una capacitat de 600 porcs cada hora i una inversió de nou milions d'euros. Així mateix, s'han adequat nous assecadors de pernil amb una capacitat de fins a dos milions d'unitats. Les millores i les ampliacions han estat necessàries perquè ara hi ha més diversitat de productes: si abans només elaborava carn, ara produeix pa, envasats líquids (com vi, oli i aigua), postres i fins i tot plats cuinats.

LES XIFRES

200
milions
ha invertit el grup en l'última dècada per ampliar la gamma de productes.
600
porcs
cada hora pot tractar la nova sala d'especejament a les instal·lacions de Guissona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat