Economia

La probable venda de Comforsa crea incertesa entre la plantilla

La UGT anuncia que s’hi oposaran en el cas que la Generalitat acabi traspassant l’empresa a un grup que s’emporti la producció lluny del Ripollès

El depar­ta­ment d’Empresa ha encar­re­gat un estudi de mer­cat per tro­bar pos­si­bles com­pra­dors de l’empresa Com­forsa, de Camp­devànol i Ripoll, que és pro­pi­e­tat de la Gene­ra­li­tat. La notícia ha cau­sat pre­o­cu­pació a la plan­ti­lla, for­mada per cap a tres-cents tre­ba­lla­dors, i la UGT ha dema­nat que, en cas que final­ment la titu­la­ri­tat es tras­passi, l’empresa quedi a mans de gent que garan­teixi la con­tinuïtat de la pro­ducció aquí.

“Una pos­si­bi­li­tat”

Fonts del depar­ta­ment d’Empresa van asse­gu­rar ahir que la venda és només una pos­si­bi­li­tat i que en cap cas seria a curt ter­mini. Segons la Gene­ra­li­tat, després de la injecció finan­cera i la diver­si­fi­cació de pro­duc­tes que s’hi ha apli­cat la situ­ació de Com­forsa és bona i ha arri­bat el moment de plan­te­jar-se la pos­si­bi­li­tat que torni a mans pri­va­des. En qual­se­vol cas –van des­ta­car– la pri­o­ri­tat del govern català és garan­tir la ren­di­bi­li­tat de l’empresa i el man­te­ni­ment dels llocs de tre­ball.

“L’any que ve”

Segons la UGT, el traspàs sí que està pre­vist a curt ter­mini, en con­cret, al llarg de l’any vinent. La res­pon­sa­ble del sec­tor del metall d’aquest sin­di­cat, Isa­bel Martínez, va indi­car ahir que els comitès d’empresa dels dife­rents cen­tres de pro­ducció de Com­forsa ja han rebut la comu­ni­cació de l’estudi per la pos­si­ble venda. “Si ha de venir un com­pra­dor que con­servi els llocs de tre­ball aquí, hi col·labo­ra­rem; si es nego­cia amb un grup de fora, que pugui endur-se la pro­ducció ves a saber a on, evi­dent­ment ens hi opo­sa­rem”, va mani­fes­tar Martínez.

LA XIFRA

300
treballadors
aproximadament té Comforsa en diferents centres de producció del Ripollès.

LA DATA

2019
És l’any
probable del traspàs, segons la UGT, tot i que la Generalitat diu que no seria a curt termini.

L’interrogant pel futur de l’automòbil

Comforsa té diferents línies de producció, però si n’hi ha una que destaca és la de peces per al sector automobilístic. La situació de l’empresa és bona, però la UGT remarca la incertesa que significa dependre del futur del ram de l’automòbil, atesa la transició dels motors de combustió als elèctrics. Un altre factor de preocupació –hi afegeix el sindicat– és la creixent restricció del crèdit bancari a les empreses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.