«Pedalant de l'Algars al delta de l'Ebre»

L'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece) ha editat una guia de rutes en bicicleta des dels Ports fins al delta de l'Ebre titulada Pedalant de l'Algars al delta de l'Ebre. «Hem seguit el mateix model de guia que amb Vogant per l'Ebre, de rutes fluvials, i ara proposem trajectes entre l'Algars i la desembocadura», ha explicat la directora de l'Idece, Genoveva Margalef. Concretament, la guia inclou dotze rutes, que han estat pensades per al turisme familiar. Si es fan totes de cop, comprenen una distància de 227 quilòmetres i s'hauria d'estar pedalejant durant 28 hores, però la guia proposa fer petits trajectes d'entre 7 i 40 quilòmetres. «L'objectiu és que el turista gaudeixi dels paratges naturals dels Ports i el Delta», ha afirmat Margalef.

La rutes en bicicleta han estat dissenyades per l'empresa d'activitats turístiques Esgambi d'Horta de Sant Joan, que ofereix productes turístics tant a les Terres de l'Ebre com al Matarranya. De fet, Esgambi està fent una guia amb rutes en bicicleta per encàrrec del Consell Comarcal del Matarranya, que complementaran les rutes que proposa l'Idece. «Els darrers cinc anys, la demanda de rutes en bicicleta a la via verda s'ha incrementat», ha manifestat el responsable d'Esgambi, que ha detallat també que un 75% dels turistes que utilitzen els seus serveis són catalans.

La primera de les rutes de Pedalant de l'Algars al delta de l'Ebre comença a l'església d'Arnes i voreja el riu Algars fins a l'estació de la via verda. Acaba 7,3 quilòmetres més endavant, a la plaça de Catalunya d'Horta de Sant Joan. Les següents rutes de la guia de l'Idece acosten el visitant fins al riu Ebre, on el paisatge s'humanitza i es passa dels cultius de secà als de cítrics. Seguint l'Ebre s'arriba fins a la desembocadura.

L'Ebre torna a ser navegable

Una petita embarcació netejarà la façana fluvial dels pobles riberencs
LURDES MORESO

La directora de l'Idece, Genoveva Margalef, ha explicat que enguany s'han presentat cinc empreses al concurs per al manteniment de la via navegable i que el servei s'ha adjudicat a Copisa, la mateixa empresa que se n'ha fet càrrec en els darrers anys. Aquesta temporada s'incorpora una petita embarcació al manteniment de la via navegable que permetrà netejar les ribes del riu. «La neteja de les façanes fluvials és una demanda dels ajuntaments, però amb l'embarcació de què disposàvem fins ara no ens podíem acostar als marges fluvials», ha assenyalat Margalef, en referència a l'embarcació que retira els macròfits d'enmig del riu per evitar que s'enganxen a les hèlices de les embarcacions.

També està previst el dragat puntual d'alguns trams de riu a la Ribera d'Ebre per facilitar el pas d'embarcacions amb motor, tot i que la temporada passada va créixer de manera molt significativa (un 58%) el nombre d'usuaris d'embarcacions sense motor, especialment de piragües. La temporada de navegabilitat que comença demà dijous durarà fins a l'1 de novembre. «Encetem una temporada marcada per la continuïtat», ha manifestat la directora de l'Idece. Pel que fa al cabal del riu, serà d'entre 300 i 400 metres cúbics per segon en els pròxims dies, segons les dades de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), un cabal que permet la navegació sense problemes. La temporada passada, la via navegable va registrar un total de 20.005 usuaris.

Millores als ports

L'Idece ha detallat que enguany es milloraran dos dels ports riberencs, d'una banda el de l'Escorxador de Tortosa i de l'altra, el d'Amposta. «Tenim redactada la memòria del projecte per fer accessible l'embarcador de l'Escorxador i estem pendents de l'autorització de la CHE», ha assenyalat Margalef. Pel que fa a l'embarcador d'Amposta, les obres les executa Ports de la Generalitat i consisteixen a substituir el paviment de la infraestructura, arranjar les escales d'accés a primera línia de moll, renovar les xarxes de serveis i col·locar nova senyalització horitzontal i vertical a la zona. A més, es dotarà d'un punt d'electricitat i d'aigua l'embarcador per donar servei a les embarcacions. També s'incorporarà una àrea de rentat per als vaixells que accedeixen al riu. Finalment, es crearà un nou accés per als vianants per tal de segregar el fluxos d'entrada i sortida de l'oficina de turisme que hi ha en aquesta mateixa zona. Pel que fa al cost de les obres, és de 124.000 euros.

«Lo Sirgador»

D'altra banda, una de les novetats d'aquesta campanya de navegació serà la posada en funcionament del primer llagut turístic, Lo Sirgador. L'embarcació tindrà capacitat per transportar 53 passatgers i incorporarà elements museogràfics per recordar als turistes aquelles embarcacions que entre final del segle XIX i principi del XX navegaven per l'Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
estats units

El nen prodigi de les criptomonedes, condemnat a 25 anys de presó

barcelona
Economia

Lloguers impagables

Barcelona

Els lloguers dels ‘expats’

Barcelona
estats units

La xarxa social de Donald Trump es dispara un 54% en el seu primer dia en borsa

barcelona
ECONOMIA

Sabadell lidera l’acompanyament perquè les empreses no tanquin per manca de relleu

SABADELL
unió europea

La UE acorda eximir els petits agricultors de sancions i controls mediambientals

barcelona

Ajudes per plantes de biogàs a les petites i mitjanes explotacions

vilobí d’onyar
estat espanyol

El govern espanyol compra un 3% de Telefónica a través de la SEPI

barcelona
TURISME

Més reserves per Setmana Santa i amb més antelació a la demarcació de Barcelona

BARCELONA