Economia

Fruits Secs Tulsà debat si ha d’entrar en la franquícia

El grup familiar ja té vuit botigues i preveu obrir-ne tres més

L’empresa nascuda a Girona es torra tots els productes en una nau familiar

Fruits Secs Tulsà, cre­ada el 1978 a Girona com una empresa fami­liar dedi­cada a l’ela­bo­ració i venda de fruita seca, pla­neja fer més gran el negoci. Per una banda, ja ha iden­ti­fi­cat tres ubi­ca­ci­ons a les comar­ques giro­ni­nes on pre­veu obrir esta­bli­ments quan es donin les cir­cumstàncies idònies. Per una altra banda, els cinc ger­mans que ges­ti­o­nen les vuit boti­gues actu­al­ment ja han ini­ciat un període de debat i reflexió per veure si entren en la fórmula de franquícia per poder ser pre­sents en altres indrets de Cata­lu­nya.

“L’ela­bo­ració i comer­ci­a­lit­zació de fruita seca, espècies, infu­si­ons i cere­als torna a ser moda”, explica Anna Vidal Tulsà, que regenta la botiga de Sant Celoni. “El con­sum està can­vi­ant i l’aug­ment de l’eco­lo­gisme dels joves encara ajuda més a posar de moda l’acti­vi­tat que defi­neix la nos­tra empresa”, diu Anna Vida Tulsà.

Als esta­bli­ments d’aquesta empresa de caràcter fami­liar, que dona feina a 23 per­so­nes entre pro­pi­e­ta­ris i depen­dents i fac­tura 1,5 mili­ons d’euros, s’hi pot tro­bar tota mena de fruita seca, espècies, lle­gums, fari­nes, bolets secs, frui­tes con­fi­ta­des, infu­si­ons i cara­mels.

Actu­al­ment, hi ha boti­gues a la ciu­tat de Girona (dues), Roses, Cale­lla, Figue­res, Sant Feliu de Guíxols, Sant Celoni i Banyo­les.

La tor­rada per a tots els esta­bli­ments se cen­tra­litza a la planta situ­ada a Palau de Santa Eulàlia (Alt Empordà), també regen­tada per un mem­bre de la família.

A la botiga de Sant Celoni el dime­cres, dia de mer­cat, el diven­dres i el dis­sabte són els “millors” dies per a les ven­des, comenta la pro­pietària d’aquesta botiga que fa un any i mig que és oberta. A més, tal com diu l’única ger­mana dels cinc mem­bres de la segona gene­ració fami­liar, el con­su­mi­dor “ja no només és la per­sona de mit­jana edat i més gran, sinó que cada vegada venen més els joves perquè volen com­prar pro­duc­tes natu­rals, arte­sa­nals i cuits de manera no indus­trial”. Una altra carac­terística és que se sol com­prar un cop a la set­mana els dife­rents pro­duc­tes que moti­ven el con­su­mi­dor. Això explica l’interès per aquesta acti­vi­tat: “Fins al punt que els dar­rers temps hem tin­gut diver­ses pro­pos­tes per entrar en el món de la franquícia.”

Una altra nove­tat a l’esta­bli­ment situat a la comarca del Vallès Ori­en­tal és que comer­ci­a­litza vi i cava: “Sem­pre són ampo­lles de deno­mi­na­ci­ons d’ori­gen cata­la­nes i de pro­xi­mi­tat.” De fet, els vins i caves ja repre­sen­ten entorn del 25% de la fac­tu­ració d’aquest esta­bli­ment i també el de Cale­lla, que està regen­tat per la pare­lla d’Anna Vidal Tulsà. És una aposta per­so­nal d’aquests pro­pi­e­ta­ris perquè a la resta de punts de venda no es toquen aquests tipus de pro­duc­tes.

Tot i que la tor­rada s’intenta fer com anti­ga­ment, els pro­pi­e­ta­ris ente­nen que això no està renyit amb la tec­no­lo­gia. Per això la nau de tor­rada està equi­pada amb maquinària reno­vada. També es tre­ba­lla en l’ampli­ació del web de la firma: “Volem que tin­gui més con­sells per als con­su­mi­dors perquè ens pre­gun­ten cons­tant­ment les carac­terísti­ques cura­ti­ves de les diver­ses lla­vors que comer­ci­a­lit­zem.”

A més, Anna Vidal Tulsà, química de for­mació, té pen­sat escriure un lli­bre com­plet amb les pro­pi­e­tats dels pro­duc­tes que comer­ci­a­lit­zen, ja que una part impor­tant també s’uti­litza com a pre­venció de diver­ses malal­ties.

els orígens

Del mercat a fer d’empresaris al seu establiment

Fins al 1978 Remei Tulsà treballava en el mercat de Girona i el seu marit, Ramon Vidal, era mecànic de materials relacionats amb el fred. Van fundar una empresa, juntament amb els tiets de la segona generació familiar. El matrimoni que va fer el pas cap a la creació d’una firma va treballar cinc anys amb l’oncle d’Anna Vidal Tulsà, Pere Serrallonga. El 1981, quan es va obrir la primera botiga a Girona, Ramon Vidal es torrava tots els productes que venia. “Encara falten alguns anys perquè la tercera generació es faci càrrec de l’empresa, tot i que ja ens ajuda als estius”, diu Anna Vidal, mentre recorda que des que va inaugurar l’establiment de Sant Celoni no ha pogut fer vacances. El grup familiar ja disposa de vuit botigues, però assegura: “D’aquí a no gaire temps en seran 10 o 11.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.