Economia

Faro produeix més a Catalunya i accelera en la indústria 4.0

La firma d’il·luminació i ventilació de Castellbisbal preveu créixer posant l’accent en la innovació i el disseny propis El grup vol guanyar presència a l’Amèrica del Nord i del Sud

Faro Bar­ce­lona, l’empresa d’il·lumi­nació i ven­ti­lació de Cas­tell­bis­bal, segueix l’estratègia de reduir la pro­ducció pro­ce­dent d’Àsia per gua­nyar pes a la fàbrica cata­lana. En l’actu­a­li­tat, el 10% ja es pro­du­eix aquí, quan els dar­rers anys gai­rebé tots els apa­rells s’impor­ta­ven de l’exte­rior. L’altre objec­tiu és poten­ciar el dis­seny –que es fa en bona part a Cata­lu­nya–, la inno­vació i la indústria 4.0 apli­cada als estris d’il·lumi­nació i ven­ti­lació. Així mateix, també és vol poten­ciar l’expor­tació al con­ti­nent ame­ricà.

Des de la planta de Cas­tell­bis­bal és fa gai­rebé tota la cre­a­ti­vi­tat dels objec­tes d’illu­mi­nació o de ven­ti­lació. L’empresa vol seguir incre­men­tant la pro­ducció incor­po­rant ele­ments de la indústria 4.0 i apos­tar fort per la inno­vació. “Estem molt atents a la inter­net de les coses o al big data”, explica Xavier Martín, direc­tor gene­ral de Faro Bar­ce­lona, que asse­gura: “Ja produïm una peça que s’afe­geix als ven­ti­la­dors que entén les ordres que se li poden donar des d’un mòbil perquè adeqüi la tem­pe­ra­tura i la velo­ci­tat de ven­ti­lació.” A més, afirma que ara tot just s’està en l’ori­gen d’aquesta nova estratègia, tot i que cal seguir atents a les neces­si­tats de la soci­e­tat.

L’altra aposta clara per l’empresa del Vallès Occi­den­tal és la inno­vació. Per això s’ha dis­se­nyat un pla a curt, mitjà i llarg ter­mini per anar imple­men­tant les acci­ons que cal seguir a mesura que vagin arri­bant les neces­si­tats del cli­ent. “Volem que el nos­tre equip esti­gui pre­pa­rat per ade­quar-se a allò que demana la gent”, sen­ten­cia Xavier Martín. En aquest sen­tit, per poder defi­nir, pla­ni­fi­car i actuar, la firma d’il·lumi­nació ha creat un equip de dotze pro­fes­si­o­nals d’àmbits i dis­ci­pli­nes diver­ses que coor­di­nen els rep­tes del futur.

Amb una fac­tu­ració de 32 mili­ons d’euros, tres més que l’any ante­rior, Faro Bar­ce­lona, amb 117 tre­ba­lla­dors, exporta el 57% dels seus pro­duc­tes. El 80% es queda al con­ti­nent euro­peu, i França repre­senta al vol­tant del 20% de les ven­des de la firma cata­lana. Men­tres­tant, el direc­tor gene­ral de l’empresa explica que un dels objec­tius és seguir aug­men­tant en l’expor­tació i sobre­tot posi­si­o­nar-se els pro­pers anys al con­ti­nent ame­ricà, tant al nord com al sud.

La pre­visió de crei­xe­ment per enguany és incre­men­tar entre un 8-10% les ven­des, però Xavier Martín ja ha comen­tat que està pre­o­cu­pat per les con­seqüències econòmiques del coro­na­vi­rus, tant les que pot tenir en la seva empresa com en la resta del tei­xit empre­sa­rial i en l’eco­no­mia en gene­ral. “Es tren­ca­ran la major part de pre­vi­si­ons per culpa del virus”, diu. Pre­ci­sa­ment, Faro Bar­ce­lona té una filial a Fos­han, a la Xina, que ha estat atu­rada per la pandèmia. “Tot i que el tan­ca­ment ha pro­vo­cat un impacte nega­tiu, tam­poc ha estat tan greu”, asse­gura Martín. Les altres dues fili­als estan a Hong Kong i a l’estat de Delaware, als EUA.

La fàbrica de Cas­tell­bis­bal té una superfície de 10.000 m² i compta amb l’ofi­cina, el magat­zem, la planta, el labo­ra­tori i el show­room. Ara s’ha con­di­ci­o­nat les ins­tal·laci­ons per posar pla­ques solars i s’ha incre­men­tat la zona d’ensam­bla­dura de la il·lumi­nació. Quan el direc­tor gene­ral va entrar a tre­ba­llar a Faro, fa quinze anys, la firma va fer un gir i va ini­ciar el procés per fer aquí el dis­seny dels objec­tes.

FARO BARCELONA

Facturació
32 M€
Treballadors
117
Any de fundació
1946
El fill del fundador de l’empresa, Carlos López, és l’accionista majoritari de Faro. El grup Landon i el mateix Xavier Martín també en són accionistes.
versatilitat

Nova exposició al Born

Fa uns mesos, Faro va obrir el nou showroom al carrer Princesa, 52, al barri del Born de Barcelona, un edifici rehabilitat per l’estudi d’interiorisme Piedra, Papel, Tijera. El propòsit ha estat mantenir l’estructura de l’edifici del 1872. Un espai versàtil on s’exposen els darrers dissenys de la firma tant en il·luminació com en ventilació i on es fan exhibicions i activitats per promoure la creativitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia