Economia

Glovo ja aplica a Barcelona la rebaixa a la meitat de la tarifa base per comanda dels repartidors

L’‘start-up’ defensa que el canvi no afecta els ingressos dels repartidors i equilibra els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància

Els sindicats critiquen la decisió i denuncien la “caiguda lliure” de les condicions dels missatgers

Glovo ja aplica la rebaixa a la meitat de la tarifa base que els seus repartidors cobren per comanda a Barcelona a partir d’aquest dilluns. L’empresa emergent d’enviament de comandes va començar a canviar l’estructura de pagaments fa mesos i ja ha implementat el nou sistema a 27 ciutats, com Madrid, Sevilla o Màlaga.

L’start-up oferia als missagers una remuneració base de 2,8 euros i de 0,30 per quilòmetre recorregut. Amb el nou sistema, el pagament base es redueix a 1,3 euros i la remuneració per quilòmetre passa a tenir dos valors: en els trajectes inferiors a 5 quilòmetres, l’empresa abonarà 0,32 euros per quilòmetre, mentre que en la resta abonarà 0,45 euros per quilòmetre. A banda, el nou sistema comptarà amb un “bonus afegit”. Per exemple, si plou, Glovo ofereix incrementar el pagament fins a 0,40 euros per comanda.

En un comunicat, l’start-up amb seu a Barcelona argumenta que la implementació dels canvis s’ha accelerat a causa de la crisi de la Covid-19, que ha provocat que s’allarguin les distàncies dels trajectes “a causa del tancament d’establiments”. La companyia destaca que l’estructura de pagaments s’ha implementat amb la col·laboració dels mateixos riders i que els seus ingressos estan “garantits”.

Fonts de l’empresa asseguren que la modificació “equilibrarà els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància” i no repercutirà “mai” en pèrdues pels repartidors.

En canvi, la plataforma Riders X Derechos ha denunciat a les xarxes la decisió de la companyia i han assegurat que “no permetran que segueixin escopint-los a la cara”. El sindicat Free Riders ha lamentat que les condicions dels treballadors de l’start-up “continuen en caiguda lliure”.

Les organitzacions en defensa dels repartidors de Glovo fa temps que reclamen al govern espanyol que actuï i legisli la situació dels riders, que defineixen com a “falsos autònoms”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

estats Units

La Comissió de Comerç i disset estats demanden Amazon

barcelona

Els territoris amb més indústria tenen menys desigualtat de renda, segons un estudi del Govern

Barcelona
economia

Escudero vol més mà d’obra i menys subsidis

MASARAC
BBVA, premiat per l’estratègia de marca en digitalització
economia

BBVA, premiat per l’estratègia de marca en digitalització

barcelona
Marc Ribas tanca l’hamburgueseria La Brutal a Girona
societat

Marc Ribas tanca l’hamburgueseria La Brutal a Girona

girona
alemanya

Berlín busca accelerar la construcció a costa de l’exigència d’eficiència

barcelona
unió europea

La UE suavitza les exigències de reducció d’emissions dels vehicles

barcelona

Calsina Carré amplia la seu central amb 200 places més de pàrquing

PONT DE MOLINS
economia

El sector turístic diu que no troba personal i carrega contra les ajudes

masarc