Economia

El Baix Empordà aposta pel turisme de proximitat

La comissió turística del Consell Comarcal aprova desplegar més la marca Empordà amb la comarca veïna, avançar en accessibilitat i cercar nous al·licients per a la redescoberta

La comissió turística del Baix Empordà, que integren regidors de Turisme dels municipis i el Consell Comarcal, ha apostat en l’última reunió per avançar en el desplegament de la marca Empordà, amb la comarca veïna, sobre els principis de “qualitat, sostenibilitat i accessibilitat”. Però adaptada al context de la pandèmia, tot incidint en un visitant de proximitat, que majoritàriament ja coneix la zona, però “potser no del tot el conjunt del que li pot oferir l’Empordà, 104 municipis amb una gran oferta i molt diversificada”, amb nous al·licients, assenyalen.

Des del pla d’accessibilitat, el Consell i l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro culminen avui un curs perquè municipis i establiments adaptin els seus recursos, espais i activitats a persones amb discapacitats, amb la promoció d’un turisme inclusiu que pot atraure de retruc més famílies i gent gran –amb un calendari no tan restringit als mesos d’estiu.

La comissió ha considerat també necessari reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible i responsable, a més d’establir un marc permanent de col·laboració i de diàleg amb el sector privat, imprescindible per ajudar a millorar el model actual, i s’executaran diferents accions per fer-ho possible.

Segons el vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Xavier Dilmé: “Hem reafirmat estratègies i actuacions, amb la marca Empordà com a eix central. Dilmé no amaga que el sector acumula “molts mesos de dificultats i amb vista a la temporada cal tenir clar cap a on dirigir coordinament els esforços de promoció i també els esforços pel que fa les activitats” de l’estiu que ve.

Implicar el sector privat

En la reunió també es va palesar la voluntat de reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible i responsable, i establir un marc permanent de col·laboració i diàleg amb el sector privat, per millorar el model actual. Entre les accions previstes, hi ha la de constituir una taula mixta conjunta per aplegar les dues veus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA
economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona