Economia

Premium PSU entra en el vehicle elèctric per accelerar a fons

L’empresa de convertidors elèctrics llança la marca Floox de carregadors de bateries de cotxes

La nova línia de negoci ha suposat una inversió d’1,5 milions finançats pels propietaris

La nova línia de car­re­ga­dors de bate­ries per a vehi­cle elèctric, que arri­ba­ran al mer­cat aquest 2022, serà una de les palan­ques de crei­xe­ment de Pre­mium PSU, que aspira a pas­sar dels 13 mili­ons d’euros en ven­des del 2021 als 62 mili­ons, en cinc anys. L’empresa de con­ver­ti­dors elèctrics ve de tri­pli­car la fac­tu­ració des del 2014 i de créixer un 20% només l’any pas­sat, en un exer­cici com­pli­cat per la crisi dels semi­con­duc­tors.

A través de la marca Floox, Pre­mium PSU es con­cen­trarà en els apa­rells de càrrega semiràpida i ràpida i cor­rent con­tinu amb una potència de més de 30 kW, per a esta­bli­ments com ara hotels, res­tau­rants i cen­tres comer­ci­als, i de més de 100 kW, per als punts de càrrega de car­rer. En defi­ni­tiva, un pro­ducte que no anirà a l’usu­ari final sinó al canal ins­tal·lador. Per entrar en aquest nou mer­cat, l’empresa de l’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat ha inver­tit 1,5 mili­ons d’euros, per la qual cosa ha hagut d’ampliar capi­tal social fins als 4 mili­ons, que s’ha fet amb fons pro­pis. Pre­mium PSU és pro­pi­e­tat de la família Gazo i va ser fun­dada fa 40 anys per Javier Gazo, pare de l’actual direc­tor gene­ral, Jordi Gazo, com una spin-off del grup Premo, de com­po­nents electrònics per a l’auto­moció.

Pre­ci­sa­ment for­mant equip amb Premo i amb l’auto­mo­bilística Seat, Pre­mium PSU s’ha pre­sen­tat a pro­jec­tes sub­ven­ci­o­na­bles dels fons euro­peus Next Gene­ra­tion: “En cap cas supe­di­tem el seu desen­vo­lu­pa­ment a obte­nir aquests ajuts”, pun­tu­a­litza Jordi Gazo.

Floox manté l’aposta pel pro­ducte de nínxol, que és la mateixa que tan bons resul­tats ha donat a Pre­mium PSU en el negoci tra­di­ci­o­nal. L’empresa dis­se­nya, desen­vo­lupa i fabrica sis­te­mes de con­versió d’ener­gia (fonts d’ali­men­tació, con­ver­ti­dors de potència, inver­sors i car­re­ga­dors de bate­ria) per a la indústria elèctrica, fer­roviària i de béns d’equi­pa­ment d’alta tec­no­lo­gia. Per evi­tar la com­petència asiàtica, s’han anat espe­ci­a­lit­zant en inver­sors (DC/AC) i con­ver­ti­dors (DC/DC) cada vegada de potències més altes i en el pro­ducte a mida, que suposa el 80% del total: “En 40 anys hem fet més de 900 solu­ci­ons a mida i aquesta és la base de la nos­tra exper­tise, allò que ens fa ser àgils i ràpids en la res­posta, des que es detecta la neces­si­tat del cli­ent fins que es lliura el pro­ducte”, explica Gazo.

En la seva car­tera de cli­ents hi ha les elèctri­ques Iber­drola, Endesa, Unión Fenosa i Red Eléctrica de España; els fabri­cants fer­ro­vi­a­ris Als­tom, Talgo, Sie­mens, CAF i CRRC, i de maquinària com ara ASML, líder mun­dial de foto­li­to­gra­fies pels cir­cuits inte­grats, i Atlas Copco.

Pre­mium PSU dis­posa de 3.500 m² (que inclo­uen una cam­bra ane­coica i una sala blanca) en un edi­fici del polígon Gran Via Sud de l’Hos­pi­ta­let on tre­ba­llen més d’un cen­te­nar d’emple­ats, una sei­xan­tena dels quals són engi­nyers electrònics i informàtics, cen­trats en la recerca, en el dis­seny de pro­ducte i les pro­ves de qua­li­tat; la pro­ducció s’ha exter­na­lit­zat i la rea­lit­zen diver­sos tallers de mun­tatge de la demar­cació de Bar­ce­lona: “L’estratègia és inver­tir en les àrees on podem ofe­rir un valor al cli­ent i desin­ver­tir on no podem, i cons­tant­ment ens estem pre­gun­tant si alguna cosa es pot fer fora”, diu Gazo.

El 63% de la fac­tu­ració s’exporta bàsica­ment a països euro­peus del nord del con­ti­nent (Ale­ma­nya, Noru­ega, Bèlgica, Suïssa, etc.) i comen­cen a pene­trar a Àsia i els Estats Units, on no des­car­ten obrir la que seria la pri­mera filial comer­cial.

A més del vehi­cle elèctric, l’empresa de l’Hos­pi­ta­let ha obert una altra línia de negoci cen­trada en els arma­ris rec­ti­fi­ca­dors per al sec­tor elèctric. Tot va començar a par­tir del repte d’un cli­ent, que els volia com a proveïdors. El pro­ducte s’ha estan­dar­dit­zat per comer­ci­a­lit­zar-lo.

PREMIUM PSU

Facturació
13 M€
Treballadors
100
Any de fundació
1981
Premium PSU va formar part del grup Premo, de components per a l’automòbil, amb vuit empreses més, propietat de Javier Gazo i Manuel Rodríguez, que fa 15 anys se les van vendre a un fons d’inversió suís.
El Lideratge

Girar l’empresa com un mitjó

Jordi Gazo, fill del fundador, va agafar les regnes de l’empresa ara fa una dècada. Aleshores, Premium PSU facturava 4 milions, estava envellida i era poc àgil. Ara la mitjana d’edat de la plantilla és de 38 anys i la direcció s’ha renovat i s’ha feminitzat. Manté el millor dels 40 anys d’història però ha adquirit les virtuts d’una start-up.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia