Economia

Les autoescoles Hoy Voy opten pel cotxe elèctric

El grup, que començà a implantar la mesura a Barcelona, creu que en poc temps tots els vehicles amb què fan les pràctiques seran de zero emissions

Les previsions de facturació per a l’any 2023 són arribar als 20 milions d’euros

La cadena d’autoescoles Hoy Voy, amb seu a Barcelona, incorporarà el vehicle elèctric per a les pràctiques de conduir. De moment, començaran amb una flota reduïda que els ha de servir com a prova, i si funciona aniran estenent l’ús el cotxe verd a tots els seus centres. “Som conscients que tenir vehicles de benzina recorrent les ciutats durant moltes hores té un cost mediambiental, i ho volem solucionar”, explica Carlos Duran, director general i cofundador de la cadena. Duran augura que en poc temps tots els vehicles de les seves autoescoles seran elèctrics, però abans hauran de resoldre una limitació legal. Avui dia, la Direcció General de Trànsit (DGT) prohibeix que un conductor que ha passat les proves del carnet de conduir amb un vehicle automàtic condueixi un manual, a no ser que es torni a examinar amb el segon, i ara mateix tots els vehicles elèctrics són automàtics, és a dir que no funcionen amb caixa de canvis manual. Per això, tots els estudiants de les autoescoles opten per fer les pràctiques amb vehicles amb caixes de canvi manuals.

Aquesta normativa té una altra cara i és que posa pals a les rodes a l’adquisició de vehicles elèctrics –i per tant menys contaminants– per part de les autoescoles. Hoy Voy ha decidit començar a invertir en els cotxes elèctrics arran de les veus que preveuen canvis en la normativa sobre conducció de vehicles automàtics.

El pla estratègic d’Hoy Voy té altres aspiracions, com la de convertir-se en una firma de mobilitat que vagi molt més enllà de formar aspirants a conductors. “La mobilitat està canviant molt, i nosaltres volem formar part d’aquesta transformació”, diu Duran

De fet, Hoy Voy ja té acords amb empreses de carsharing (cotxe compartit) o d’assegurances, entre altres serveis del món de la mobilitat, per oferir als seus alumnes ofertes que han d’assentar les bases de la transformació de la companyia. “El món de la mobilitat està canviant molt, i nosaltres no ens en volem quedar al marge”, explica Duran.

El grup d’autoescoles Hoy Voy el van crear l’any 2012 Carlos Duran i Jordi López, i es va convertir en la primera autoescola low cost del moment. Des del primer dia, van incorporar les noves tecnologies no només per a la formació dels estudiants, sinó també per a la gestió empresarial, de manera que mitjançant l’anàlisi d’algoritmes podien maximitzar l’ocupació i optimitzar recursos. De fet, el preu de les seves pràctiques són dinàmics, i canvien tres cops al dia segons la demanda.

Carlos Duran assegura que en aquesta dècada la cadena ha tingut una transició: ha passat de ser identificada com una autoescola low cost a convertir-se en una autoescola smart. “Tots els tràmits, gestions i una part de la formació es fa de manera automatitzada i digital”, explica. De fet, el grup té una plataforma digital pròpia que marca recorreguts de continguts en funció de les necessitats de cada estudiant i que fins i tot identifica quan l’aspirant té més garanties d’aprovar l’examen teòric.

Tota la tecnologia la desenvolupen a la seu que Hoy Voy té al Poble Nou de Barcelona, amb un departament tècnic propi format per sis persones. “Ens resulta més car, però tenim un pla d’expansió ambiciós que ens ajudarà a rendibilitzar la inversió en tecnologia”, diu Duran.

HOY VOY

Facturació
18 M€
Treballadors
406
Any de fundació
2012
El grup d’autoescoles Hoy Voy dona feina a 406 persones, de les quals 293 són professors, un perfil professional que escasseja en el mercat laboral. Per aconseguir talent, Hoy Voy concedeix ajuts de formació a futurs professors d’autoescola.
expansió

Vuit autoescoles noves a l’any

El grup d’autoescoles Hoy Voy, té ara mateix una xarxa de quaranta centres –deu dels quals estan fora de Catalunya–, la gran majoria en règim de franquícia.

La firma, a més, té un pla per estendre’s per l’Estat espanyol, on vol prioritzar Andalusia i el País Basc, i s’ha marcat l’objectiu d’inaugurar entre sis i vuit autoescoles noves l’any, almenys en els cinc exercicis següents. “L’obertura d’autoescoles està condicionada a trobar el local que respongui als paràmetres que tenim establerts”, diu Duran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La jornada de mercats financers de Banc Sabadell repassa el context actual

economia

Som la Bomba s’ofereix com a alternativa a la gran distribució

La jubilació dels autònoms és un 40% inferior a la resta

La jubilació dels autònoms és un 40% inferior a la resta

barcelona

Neguit pel marge de negoci al sector turístic gironí

Girona

Nestlé portarà al Vietnam la línia de descafeïnat

girona

Foment, contra l’impost a les grans fortunes

BARCELONA

El TC anul·la la limitació d’horaris comercials de Catalunya

BARCELONA

L’Euríbor es dispara prop d’un punt al setembre fins al 2,233%, el nivell més alt des del 2011

Barcelona

Els ministres d’Energia de la UE acorden el primer paquet de mesures per rebaixar la factura de la llum

BRUSSEL·LES