La Borsa
Més valors
Economia

Amb els burritos per bandera

González & Co creix amb el seu plat estel·lar tant a Barcelona com a Madrid

A Fran González sempre li ha agradat cuinar i, tot i adonar-se que els estudis no eren la seva vocació, va cursar el grau d’administració d’empreses a la UOC alhora que feia un grau superior en restauració. En acabar aquest darrer, va decidir marxar cap a Austràlia, on es va estar un any i mig i va finalitzar els seus estudis universitaris mentre treballava en restaurants.

Als antípodes va descobrir els burritos, una especialitat mexicana feta amb una tortilla de farina de blat farcida de productes com ara carn, fesols i verdures, entre d’altres, i enrotllada. El toc mediterrani que ha donat a aquest plat l’ha convertit en l’estrella de la carta.

“La idea d’obrir un restaurant, la vaig tenir fent el treball de grau de la UOC. El fet de pensar escalar el negoci va venir després, durant les converses amb els meus socis”, diu. I va ser un dit i fet. Amb una inversió inicial de 245.000 euros, aportada per familiars i amics –els seus socis capitalistes–, en menys d’un any va obrir les portes el primer dels seus cinc establiments actuals, a Barcelona.

González & Co es defineix com una cadena de restauració i food delivery tex-mex i estil fast-casual. La característica principal de la seva cuina, segons el fundador, és “el menjar ràpid amb productes frescos i de qualitat”. D’aquí el lema Hecho en casa or nothing, que indica “clarament que fugim dels processats o els congelats”, aclareix.

Producte i equip.

Segons ell, el producte i l’equip són peces fonamentals del negoci. “Prioritzem la contractació de persones que ens presenten els nostres coneguts o són amics dels nostres treballadors”, explica González. Han instaurat la figura del padrí, que s’encarrega del treballador novell quan entra a formar part de l’empresa i li fa la formació. “Després, aquesta figura roman per qualsevol dubte que el nou empleat pugui tenir. El padrí és la seva persona de referència per sempre més dins l’empresa”, concreta el propietari.

Tant amb els treballadors com amb els proveïdors, González & Co busca les relacions a llarg termini. “Som una empresa jove però ja podem dir que tenim molt poca rotació en la plantilla. És cert que la cuidem i li oferim condicions laborals atractives, com ara que els horaris són acordats, mai són partits, fem possible la conciliació laboral amb la vida familiar de dilluns a divendres, tenim flexibilitat horària... I, pel que fa als proveïdors, treballem sempre que es pot amb productes de proximitat i amb aquells que no treballen per a grans cadenes de fruita o verdura. És a dir, petits proveïdors”, explica González.

González & Co va decidir fer un pas endavant quant a oferta de restauració i, a finals de l’any passat, va incorporar a la carta plats vegans i vegetarians, amb productes de la firma Heura: “Amb ells ens coneixem des que els dos érem petits, professionalment parlant, i compartim l’objectiu de reduir el consum de carn i donar un producte bo i just.” “A hores d’ara, el 20% de les nostres vendes són proteïna d’origen vegetal”, comenta. Anuncia que acaben d’incorporar un nou producte “basat en carn picada d’Heura”: “Estarà un parell de setmanes a la carta, perquè la gent el tasti. Si dona bon resultat, l’hi afegirem. No hi ha cap dubte que reduir el consum de carn és una tendència de futur!”, assegura.

La firma no atura l’expansió. Anuncia que tot just per les festes de Sants obriran al barri un nou restaurant de la firma, un creixement que continuarà tant a Barcelona com a Madrid. A la capital de l’Estat van optar per començar amb el menjar a domicili, amb cuina pròpia, fins que el maig passat van inaugurar un local al cèntric barri de Salamanca. “Llavors vam decidir traslladar la cuina més al sud, de manera que ara cobrim el centre i el 80% de la zona de l’M-30”, puntualitza.

GONZÁLEZ & CO

Facturació
5 M€
Treballadors
100
Any de fundació
2016
La firma González & Co comptabilitza actualment cinc restaurants físics i una ‘digital kitchen’ (cuina que només treballa per a les comandes en línia). A Barcelona, on té la seu la companyia, té tres locals i aviat n’hi afegirà un quart. A València i Madrid, on acaba d’obrir un restaurant, té els altres dos. La capital de l’Estat és l’única ciutat on van iniciar el seu negoci a través de les comandes en línia.

Mapes de calor per decidir l’expansió

L’expansió del negoci, la fan allà on detecten adhesió. “Fem mapes de calor per veure on és el nostre client i mentre passejo la meva gossa Pica vaig mirant locals que ens puguin interessar. Des de tots els restaurants és possible fer comandes per dur el menjar a domicili.” “No ens ho vam plantejar a l’inici però ens ho van venir a proposar i vam veure que el burrito s’adapta molt bé a aquest canal”, explica. Pel que fa a la logística, actualment tenen exclusiva amb Glovo. Tot i això, incideix en el fet que s’estima molt més ser-hi físicament, perquè “t’han de provar de manera presencial per confiar plenament en tu”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Catalunya lidera la contractació de menors de 25 anys

barcelona

Els tripulants de cabina de Ryanair inicien cinc mesos de vaga

barcelona
HOTEL LA TORRE
CALELLA DE PALAFRUGELL (BAIX EMPORDÀ)

Paisatge, serenor i calma, al balcó de la platja del Canadell

CALELLA DE PALAFRUGELL

Estudi pioner per a un nou tap de suro per a escumosos

palafrugell

GiFood creix en usuaris i estudia arribar a Fornells

GIRONA
MARIA DOLORS JOFRA
Directora de l'Hotel La Torre de Palafrugell

“El nostre client habitual busca repòs però també activitat”

La sequera fa avançar la verema en el raïm vermell

vilafranca del penedès

El comerç, molest amb les mesures d’estalvi energètic

GIRONA

Alemanya busca personal

Berlín