Economia

Unió Europea

París i Madrid acorden avaluar el MidCat amb tècnics de Brussel·les

Ribera revela que ha parlat del projecte amb diversos col·legues a la reunió dels ministres d’Energia europeus, inclosa la seva homòloga francesa

Tècnics d’interconnexions, reguladors, governs i operadors del sistema de transport de gas valoraran quines infraestructures cal reforçar de cara al 2023

Els governs dels Estats espanyol i francès han pactat aquest divendres continuar l’avaluació de la viabilitat del gasoducte MidCat per part d’un grup d’experts comunitaris i estatals, per determinar si pot ser un projecte clau de cara a la tardor i hivern del període 2023-2024.

En una roda de premsa posterior a la reunió extraordinària de ministres d’Energia dels vint-i-set, la vicepresidenta i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha revelat que ha “tingut l’ocasió” de parlar sobre aquesta infraestructura amb “diferents col·legues” dins de la sala, inclosa la ministra francesa Agnès Pannier-Runacher.

“Hem pres la decisió que el grup tècnic d’interconnexions, amb reguladors, governs i operadors del sistema de transport de gas, facin una valoració ràpida sobre quines són les infraestructures que han d’estar reforçades per poder arribar a temps a la tardor hivern 2023-2024”, ha explicat.

A més del MidCat, l’acord inclou avaluar “qualsevol altra acció que pogués plantejar-se al respecte”, ha assenyalat la vicepresidenta espanyola. Segons Ribera, la decisió “ajuda a entendre millor fins on es pot agilitzar la tramitació”.

D’aquesta manera, Madrid i París han optat perquè les converses sobre el futur del MidCat, la construcció del qual defensa l’Estat espanyol amb el suport d’Alemanya però que França rebutja, involucrin Brussel·les.

La Comissió Europea (CE) va evitar aquest dimarts donar suport obertament a la construcció del gasoducte MidCat i es va limitar a apuntar que el seu futur depèn de les discussions entre els països “involucrats”.

El dia anterior, el president de França, Emmanuel Macron, es va oposar amb rotunditat al projecte argumentant que les altres dues canonades que uneixen actualment els dos països, pel País Basc i Navarra, estan “infrautilitzats” perquè des del febrer s’estan utilitzant al 53 %.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Les escoles de negocis catalanes consoliden posicions a Europa

Unió Europea
Normativa contra la incitació a l’odi

El futur de Twitter perilla a la UE

Brussel·les
Economia

Vueling cancel·la 30 vols per la vaga de tripulants de cabina

El Prat de Llobregat

L’OPEP+ manté la producció actual de petroli després del topall del preu ris imposat per la UE

VIENA

Vueling anul·la 30 vols a l’aeroport del Prat per la vaga de tripulants de cabina

barcelona

Pescadors i govern diuen prou a Madrid i Brussel·les

Arenys de Mar
economia

Vueling anul·la 38 vols al Prat per la vaga de tripulants

economia

Seat produirà el Cupra Tavascan elèctric a la Xina

economia

Gravamen al comerç en línia a Barcelona