Economia

transports

Dócó, la plataforma de mobilitat de Renfe, entrarà en funcionament demà

La plataforma integra els serveis de Renfe Viatgers i es combina amb Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby per facilitar als passatgers altres maneres de transport per moure’s per tot el territori

Dócó, la nova plataforma de mobilitat de Renfe que integra tots els tipus de transport per unificar-los en una aplicació, entrarà en funcionament demà, ha anunciat aquest dimecres la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez.

La ministra ha acudit avui a la fira Tomorrow.Mobility World Congress, que se celebra en paral·lel amb l’Smart City Expo en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, on ha visitat l’estand de Renfe i ha impartit una conferència sobre la mobilitat i les ciutats del futur.

En declaracions als periodistes, Sánchez ha posat en relleu el projecte de Dócó i ha afirmat que “va a ser referent a nivell internacional”.

En la seva versió inicial, aquesta plataforma de mobilitat integra els serveis de Renfe Viatgers, així com les de Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby, amb el que, a més de tren, inclourà altres maneres de transport com a taxi, VTC, patinet i moto elèctrica amb la intenció de facilitar als viatgers la mobilitat en qualsevol entorn del territori nacional.

“Dócó ve a resumir la idea de ’vaig on vull i com vull’. És una plataforma molt interessant i que reflecteix molt bé l’aplicació les noves tecnologies per proveir millors serveis de mobilitat a la ciutadania”, ha remarcat la ministra.

Amb aquesta plataforma, Renfe ofereix a l’usuari llibertat per triar on anar i com fer-ho, a més de planificar i reservar mitjançant un pagament únic tots els serveis per a un viatge de porta a porta.

“Estem en una fase molt inicial, demà ho engeguem, però la idea és anar integrant cada vegada més maneres de transport, més operadors, per poder donar la millor opció al ciutadà”, ha subratllat.

La ministra, que demà participa en un acte a favor del Corredor Mediterrani, també ha destacat els avanços fets en els últims anys en la construcció d’aquest eix ferroviari d’escala europea i ha defensat el traçat actual, que preveu que finalitzi a la frontera d’Hongria amb Ucraïna.

“Nosaltres defensem la proposta actual i entenem que qualsevol modificació que suposi un escurçament del Corredor Mediterrani en aquest punt considerem que no és l’opció més avantatjosa per a la concepció que s’ha tingut fins ara del Corredor Mediterrani”, ha apuntat Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona