Economia

El nou impost a la banca costarà 170 milions al Sabadell

El nou impost a la banca va ser ahir un dels temes més comentats durant la presentació de resultats anuals del Banc Sabadell, ja que l’entitat estima que aquest tribut representarà un impacte d’uns 170 milions en el seu compte de resultats. Amb tot, els responsables executius de l’entitat no van avançar si presentaran recurs a l’impost, ja que aquesta serà “una decisió que haurà de prendre el consell”, en paraules del conseller delegat, César González Bueno, que tampoc va precisar si aquesta nova càrrega es farà repercutir en els clients. El conseller delegat va argumentar que actualment la banca “suporta una alta càrrega fiscal” i, tot i que els guanys del banc han experimentat un gran creixement –el 2022 va créixer gairebé un 62% fins als 859 milions d’euros–, “el cost del capital encara no és l’òptim”, va subratllar.

L’alt executiu es va mostrar optimista de cara a l’evolució del negoci per a aquest exercici i va valorar la “resiliència” de l’economia malgrat els impactes adversos de la guerra d’Ucraïna i la inflació. Així, tot i que el preveu que l’increment de tipus derivi en increments de la morositat, també espera que aquestes alces impulsin el rendiment dels seus crèdits i hipoteques.

Respecte al passiu, González-Bueno va recordar que els dipòsits a termini “tenen inconvenients i no són els més favorables”, i va recomanar apostar més pels dipòsits garantits. De cara a aquest any, el Sabadell vol continuar amb la reducció de les comissions iniciada el 2022, més que no pas aplicar augments de la retribució dels dipòsits. Això sí, els bons resultats faran que incrementi el pay out, el repartiment de beneficis entre els accionistes, fins al 50%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El nou polígon de Santa Coloma de Farners ja té una empresa activa

SANTA COLOMA DE FARNERS
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Putin admet el possible impacte negatiu de les sancions en l’economia russa

BARCELONA

Els economistes gironins, a favor de més infraestructures de renovables

GIRONA
economia

La inflació preocupa els economistes catalans

barcelona
ESTAT FRANCÈS

Els sindicats volen parlar de la reforma de les pensions a la reunió amb Borne

BARCELONA
EMPRESA

L’ecosistema d’startups a les comarques gironines creix un 23%

GIRONA
estat francès

Escorcollen les seus de cinc bancs francesos per presumpte frau fiscal

barcelona
unió europea

La Unió Europea prohibeix definitivament la venda de cotxes de combustió a partir del 2035

barcelona
ESTAT FRANCÈS

El govern francès rebutja la mediació proposada pels sindicats

BARCELONA