Economia

solsona

Taquilles intel·ligents i refrigerades per promocionar el comerç de proximitat

Una vintena de botigues de Solsona han començat a utilitzar aquest estiu taquilles intel·ligents per poder servir comandes als clients que no tenen la possibilitat d’anar als establiments en l’horari habitual. Amb el lema Comerç a tota hora, el projecte Clica i Recull ha consistit a instal·lar vint taquilles intel·ligents, dotze de les quals estan refrigerades, en un espai prou cèntric i accessible: l’aparcament de les Moreres.

Es tracta d’un sistema de contacte entre botiguers i clients molt innovador que ha estat promogut per l’Ajuntament, a través de l’Agència de Desenvolupament Local. La iniciativa està oberta a tot el petit comerç de la ciutat i té com a objectiu contribuir a modernitzar-lo i, indirectament, facilitar una ampliació de l’horari comercial, alineada amb la promoció de la conciliació laboral i familiar i els nous hàbits de consum.

Entre les botigues que de moment s’hi han apuntat i que ofereixen la possibilitat de fer comandes per recollir-les a les taquilles, hi ha carnisseries i xarcuteries, una fruiteria, dietètiques, una botiga de congelats i una ferreteria. La llista de comerços adherits, que es va actualitzant, es pot consultar en el lloc web clicairecull.jocomproasolsona.cat. Els clients que volen utilitzar aquest servei han de reservar la taquilla en aquesta mateixa pàgina. Es poden fer diverses comandes en un únic armariet o bé reservar fins a un màxim de tres armariets. La comanda es pot fer via WhatsApp o per telèfon (la primera vegada, cal deixar un correu electrònic), i es paga a través de Bizum o amb targeta. Quan la compra arriba a la taquilla, el client rep un correu electrònic amb un codi per recollir-la.

Tal com han explicat responsables municipals, el sistema està pensat per fer les reserves de taquilla i les comandes corresponents d’un dia per l’altre. D’aquesta manera, la compra es pot recollir a partir de les dues del migdia de l’endemà. El temps disponible per recollir-la és de 22 hores, de manera que l’endemà a les 12.00, si no s’ha recollit, els productes es tornen al comerç en qüestió.

Durant el primer any de funcionament de les taquilles, l’Ajuntament facilita el servei amb una persona de Volem Feina que transporta les comandes diàriament amb un ciclomotor elèctric refrigerat. De totes maneres, els establiments que ho vulguin podran autogestionar el sistema. En una segona fase, a més, aquest punt de l’aparcament de les Moreres es podrà fer servir per a canvis i devolucions.

Aquesta actuació, que ha tingut un cost de 30.900 euros (inclòs el ciclomotor), és una de les més innovadores del projecte global amb què s’impulsa la millora del comerç i del mercat no sedentari de Solsona, subvencionat pels fons europeus Next Generation.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Reserves al 75% als allotjaments turístics del Pirineu per al pont

girona
LABORAL

Treballadors del Trueta denuncien que els sindicats s’han oblidat d’ells

GIRONA

L’IPC es modera al novembre a l’Estat

Barcelona
economia

Arrenca la campanya de Nadal del comerç de proximitat de Girona

girona
Olot

Olot Motor, millor concessionari Nissan del món per dotzena vegada

Olot

Telefònica anuncia un ERO a les filials espanyoles

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Lagarde reclama un acord per les regles fiscals “tan aviat com es pugui”

barcelona

La Generalitat construirà una torre d’oficines per 1.200 empleats a Fira Gran Via l’any 2027

barcelona
economia

Èxit de participació a les campanyes de gastronomia dels empresaris de Roses

roses