Economia

ITÀLIA

El govern italià aprova una taxa del 40% als beneficis extraordinaris dels bancs

Segons l’executiu de l’ultradretana Giorgia Meloni la recaptació del nou impost es destinarà íntegrament a ajudes a les hipoteques de primer habitatge i rebaixes fiscals

Arran de l’anunci, les accions de la banca han baixat a la borsa de Milà

El govern de l’ultradretana Giorgia Meloni ha aprovat una taxa del 40% als beneficis extraordinaris de la banca el 2023, que no superarà el 25% del patrimoni net i la recaptació de la qual es destinarà íntegrament a dues partides: ajudes a les hipoteques de primer habitatge i rebaixes fiscals, segons informen l’ACN i l’agència Efe.

El viceprimer ministre i ministre de Transports i Infraestructures italià, Matteo Salvini, que ha anunciat la mesura aquest dimarts en una roda de premsa posterior al Consell de Ministres, ha afirmat que “no estem parlant d’uns grapats de milions, sinó de milers de milions” i ha afegit que és una mesura “d’igualtat social”. El govern espera recaptar més de 2.000 milions d’euros per “alimentar” els propers Pressupostos Generals, segons alguns mitjans.

Segons la norma, s’activarà si el marge d’interessos registrat el 2022 “supera el valor de l’exercici 2021 almenys en un 3%”, un percentatge que s’eleva al 6% si es compara el 2023 amb l’any anterior. A més, no és deduïble als efectes de l’impost sobre la renda i de l’impost regional sobre activitats econòmiques.

Arran de l’anunci, les accions dels bancs han baixat a la borsa de Milà. Bper Banca ha caigut un 9,2%, Banca Monte Paschi Siena un 8,77% i Finecobank un 7,8%. La mesura presa pel govern italià també ha repercutit a les borses europees amb els bancs de la zona euro registrant una caiguda d’un 3,64% de les seves accions aquest dimarts al matí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Maria Sabaté
Cap de Màrqueting i Comunicació de BIONTE

“Bionte neix per donar un plus amb innovació a la nutrició animal”

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024
Tarragona

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024

tarragona

Els premis Cambra 2023 guardona empreses de tres comarques gironines

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Posen en valor la figura de l’economista

girona
CONFLICTE LABORAL

Protesta de treballadors de Comforsa

CAMPDEVÀNOL

Seat calcula produir a Martorell un 9% més de cotxes el 2024

barcelona
SOCIETAT

Castelló celebra 125 anys obrint l’únic obrador de xuixos del món

GIRONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Calviño aconsegueix els suports per presidir el Banc Europeu d’Inversions

barcelona
economia

Principi d’acord entre el hub que ha de substituir Nissan i els sindicats per a 600 contractes a partir de l’1 de febrer

barcelona