Economia

estats units

Vaga històrica del sector del motor dels EUA

És la primera vegada que l’aturada afecta els tres grans fabricants d’automòbils, General Motors, Ford i Stellantis

Protesta històrica pel sector del motor dels Estats Units. Més de deu mil treballadors –13.500– de tres plantes de muntatge de General Motors (GM), Ford i Stellantis han iniciat aquest divendres una aturada davant la falta d’acord per la firma d’un nou conveni col·lectiu. Aquesta és la primera vegada en la història dels Estats Units que els treballadors dels anomenats “Tres Grans de Detroit”, nom amb el qual es coneixen els tres fabricants automobilístics, es declaren en vaga de manera simultània, informa l’agència Efe.

Shawn Fein, president del sindicat United Auto Workers (UAW), ha anunciat aquesta passada nit en una al·lució per Facebook Live que els treballadors de les plantes de muntatges de Wentzville, a Missouri, de GM; els de la planta de Toledo, a Ohio, de Stellantis; i els de la planta de Michigan, a Michigan, de Ford, serien els primers a declarar-se en vaga. Totes tres plantes donen feina a prop de 13.500 persones, explica Efe.

Un estudi fet públic a mitjans del passat mes d’agost va assenyalar que una vaga de deu dies dels treballadors de GM, Ford i Stellantis tindria un cost de 5.000 milions de dòlars (uns 4.690 milions d’euros). En una al·locució en la qual va anunciar la vaga. Fein no va descartar que el sindicat declari una vaga general simultània a les tres empreses, la qual cosa seria una mesura sense precedents en la història dels Estats Units.

Acabada l’al·locució de Fein, centenars d’afiliats del sindicat es van situar a les portes d’entrada de les plantes de Wentzville, Toledo i Michigan per participar en els piquets de vaguistes.

L’últim vaga que va viure el sector als Estats Units es va produir el 2019 quan UAW negociava la firma del conveni col·lectiu que va expirar dijous a la mitjanit. Aleshores, els 49.000 treballadors de GM es van declarar en vaga durant 40 dies, la qual cosa va costar a l’empresa uns 3.800 milions de dòlars (3.569 milions d’euros al canvi actual).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga