Economia

economia

Wallbox perd 28,3 milions durant el tercer trimestre

La companyia catalana redueix els ingressos un 26,3%, fins als 32,5 milions d’euros

Wallbox va registrar unes pèrdues de 28,28 milions d’euros en el tercer trimestre davant els 29,8 milions del mateix període de l’any passat, segons ha informat aquest dijous la companyia. Així, la companyia dedicada a la fabricació de carregadors per a vehicles elèctrics ha reduït el resultat negatiu un 5,3% anual.

Si es compara amb el trimestre anterior, entre juny i setembre les pèrdues van ser de 31 milions d’euros. Pel que fa als ingressos, es van situar en els 32,5 milions, en línia amb els dos trimestres anteriors, que van ser d’uns 33 milions però un 26,3% inferior al mateix període del 2022. D’altra banda, l’empresa ha destacat que ha aconseguit un marge brut del 35%, un 5,3% més que el trimestre anterior.

En un comunicat, la companyia també ha remarcat l’increment del 285% en el nombre de carregadors venuts en el segment públic, mentre que els ingressos ho van fer en un 350%, en comparació amb el mateix període de l’any passat.

Per àrees geogràfiques, el 70% dels ingressos han estat procedents d’Europa (22,7 milions), el 3% de Llatinoamèrica (1 milió), el 6% de l’àrea Àsia Pacífic (2 milions) i el 21% un conglomerat de països (6,7 milions d’euros).

Fa poques setmanes, la companyia liderada per Enric Asunción va anunciar la compra de l’alemanya ABL per 15 milions d’euros amb l’objectiu d’impulsar les vendes del grup i accelerar el seu pla de negoci en un mercat clau en el sector automobilístic com és l’alemany. Segons l’empresa, aquesta operació també ha de permetre “avançar en el seu camí cap a la rendibilitat”.

Asunción ha celebrat que amb aquesta operació Wallbox es converteix en el líder del sector en l’àmbit europeu en el sector de la càrrega pública per volum i “porta moltes sinèrgies”, ja que l’activitat que fa ABL no el fa la companyia catalana i permet l’entrada al mercat germànic.

En aquest sentit, espera que ABL aporti entre 60 i 70 milions d’euros en els ingressos de la companyia, un Ebitda positiu i dues plantes a Alemanya i al Marroc. Quant al nombre de treballadors, l’empresa alemanya aportarà 320 treballadors després que ja afrontés ajustaments en la seva plantilla.

De cara al futur, el directiu de la multinacional catalana ha descartat més adquisicions aquest any, i que a curt termini es focalitzarà en culminar la integració d’ABL. “No crec que necessitem adquisicions d’aquest tipus”, ha comentat Asunción, que no ha descartat alguna altra operació de cara a l’any que ve.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona