Economia

ECONOMIA

El 55% de la despesa que es fa a Salou prové del turisme

L’any pas­sat la des­pesa turística a Salou es va incre­men­tar en un 26%. El muni­cipi ha regis­trat aquest aug­ment mit­jançant TPV – tar­ge­tes bancàries – en com­pa­ració amb l’any ante­rior, amb un èmfasi nota­ble fora de la tem­po­rada esti­uenca, segons s’informa des de l’Ajun­ta­ment.

Albert Pas­cual, res­pon­sa­ble de negoci de Turisme de Cai­xa­Bank, així ho ha cons­ta­tat avui en una roda de premsa, on ha evi­den­ciat que els mesos d’abril, maig, setem­bre, octu­bre i novem­bre han expe­ri­men­tat els aug­ments més sig­ni­fi­ca­tius en des­pesa, reflec­tint així l’èxit de les estratègies muni­ci­pals per atraure visi­tants durant tot l’any i de forma deses­ta­ci­o­na­lit­zada.

L’alcalde Pere Gra­na­dos ha res­sal­tat aquest progrés, asse­nya­lant la importància del turisme per a l’eco­no­mia local, ja que el 55% de la des­pesa total del muni­cipi cor­res­pon al turisme. També s’ha regis­trat un aug­ment del 5,7% en el nom­bre de visi­tants anu­als. Ana­lit­zant les dades més en detall, es pot obser­var que Salou gua­nya importància a mesura que es foca­litza en el ter­ri­tori. Com­pa­rant amb el 2022, els resul­tats són “extra­or­dinària­ment posi­tius”, superant les xifres en tots els indi­ca­dors.

França manté el lide­ratge amb un 27%, però és remar­ca­ble el crei­xe­ment d’Irlanda, que amb un 23%, supera el Regne Unit, que, tot i això, amb un 21%, ha recu­pe­rat presència a Salou. La des­pesa naci­o­nal en res­tau­ració ha cres­cut lleu­ge­ra­ment del 17,3% al 17,5%, men­tre que en allot­ja­ment ha aug­men­tat del 34,4% al 36,5%. En l’àmbit inter­na­ci­o­nal, la des­pesa ha pas­sat del 18% al 20,5%.

Geogràfica­ment, Bar­ce­lona es des­taca com la zona amb major des­pesa a Salou, amb un 30% del mer­cat domèstic, seguida per Tar­ra­gona (13%), Sara­gossa i Madrid (ambdós amb un 7%). Com­pa­rant amb les dades de març de 2019, hi ha hagut un incre­ment impres­si­o­nant del 150% en la des­pesa turística. Mirant cap al 2024, es pre­veu un crei­xe­ment més mode­rat però sos­tin­gut en el sec­tor turístic. Gra­na­dos ha res­sal­tat l’objec­tiu d’atraure turis­tes fami­li­ars i de llarga estada, amb espe­cial interès en els mer­cats nord-ame­ri­cans, fran­ce­sos i asiàtics. Les cam­pa­nyes pro­mo­ci­o­nals, com les enfo­ca­des a Madrid, bus­quen atraure turisme de pro­xi­mi­tat, men­tre que ini­ci­a­ti­ves com el Salouween bus­quen ofe­rir experiències úniques per ampliar l’atrac­tiu de la ciu­tat més enllà de l’estiu.

L’alcalde també ha subrat­llat la importància de l’adap­tació al canvi climàtic, veient-lo com un ele­ment clau per al futur turístic de la ciu­tat. Amb aques­tes estratègies, Salou s’està posi­ci­o­nant no només com una des­ti­nació de sol i platja, sinó com un muni­cipi que ofe­reix un atrac­tiu turístic tot l’any, evi­tant així la deses­ta­ci­o­na­lit­zació.

Pere Gra­na­dos ha recor­dat que “Salou és un muni­cipi que no s’esgota mai. Sorprèn i no dei­xarà mai de sor­pren­dre”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia